Life is a flower

 
Carry on smiling and the world will smile with you.
 
God afton!
 
Har precis satt mig i sovrummet med datorn i knät, har en skål vindruvor brevid mig och tvn är på i väntan på filmen som börjar strax på tv 11. Oliwer sover och Micke kollar på hockey, såklart. Sport är inte min grejj så trots att det är VM är jag inte det minsta intresserad faktiskt.
 
Idagens har vi varit i ullervad och handlat blommor till rabatten här på framsidan, väldigt hjälpsam och trevlig personal. Jag som inte kan något om blommor har ju givetvis hundra frågar om vilka jag ska ha och hur dom ska skötas osv. Fick ihop två pappers kassar med blommor och en stor säck jord. Efter att vi shoppat blommor så bestämde vi oss för att middagen fick bli på donken. Ingen lust att va inne och laga mat i denna värme så då passade det med snabbmat. Oliwer blev ju såklart överlycklig när han fick sin happy meal och paketet var en matlåda med fåret sean på :) Jag gillar att dom börjat med sallad igen, så man faktiskt kan välja ett nyttigare alternativ om man känner fört. Idag var jag inte det minsta sugen på en flötig burgare i denna värme så då passade det utmärkt med en fräsch sallad, pesto&kyckling, den var jätte god!
 
Väl hemma planterade vi och rensade ogräs, blev så tjusigt så :) Oliwers farmor kom förbi och skåda vårat verk, hon hade med sig blåbär&jordgubbar och Oliwer hoppade av lycka. Frukt och grönsaker är bland det bästa han vet, speciellt blåbär. Så när vi kommit in fick han en stor skål med blåbär och mjölk. Ni kan ju gissa hur han såg ut runt munnen sedan =)
 
Jag tog sedan en joggingtur i lillängsspåret och efter det blev det en skön dusch och så nattade jag lillgrodan. Och nu har jag som sagt sjunkit ner i sängen och tagit kväll.
 
Föresten hämtade Micke Oliwers pass idag, "nu väntar vi bara på flygplanet ska komma" som Lilleman säger <3
 
Sötnöten dååå!
 
Ne nu börjar filmen!
 
Pusss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0