Hej älskade vår!

 
1 maj och vi hälsar mer än gärna våren välkommen <3
 
Hade ni en trevlig valborgsmässoafton? Vi var bara hemma och mös, käkade plockmat och drack ett glas vin sen blev det tidigt i säng för Oliwer och Micke. Micke började jobba sex i morrse, röd dag och extra pengar är ju nice tyckte han.
 
Jag & Oliwer låg kvar länge i sängen i morrse och bara myste, så skönt! Efter frukosten gick vi raka vägen ut, helt spralliga i benen av att se himlen klarblå :) Va ute ett par timmar innan det var dags att förbereda maten tills Micke sluta kl ett, pannbiff med stekt lök, potatis, broccoli & min goda brunsås, mumsmums. Medans jag stod och kockade i köket kom mamma & pappa upp på en kaffe. Dom hade varit på marknaden och köpt en spindelmannen tröja till Oliwer som han såklart blev mycket glad över :)
 
När Micke väl kommit hem och vi fått mat i magen så blev det en sväng på marknaden. Hittade (kors i taket) ett linne som jag tyckte var rätt snyggt. Sen blev det såklart munkar, marknadsgodis & så åkte Oliwer karusell.
 
 
Efter att ha strosat runt nere på holmen tog vi en promenad hem till Mickes mamma, satt på altanen och fikade. Kaffe & bärpaj med vaniljsås, gottit! Väl hemma svischa jag om till träningskläder och drog ner till snapen och körde intervall träning (tack för tipset Frida, det går framåt med konditionen)
 
Nuuuu har jag efter att ha suttit i Oliwers rum i 1 1/2 timme fått honom att somna. Han sover inte längre middag men är ändå som en duracell kanin när det är dags att sova. Han  gör allt för att inte somna. Han ska ha pyamas, han ska inte ha pyamas, jag ska läsa, jag ska sjunga, han ska läsa, han ska sjunga, han ska ha vatten (och då hämta det själv) han ska byta blöja, han ska kissa på toan, han ska hämta gossedjur, rätta till kudden 40 gånger, han ska ha täcke, han ska inte ha täcke, jag ska ligga breve, jag ska sitta på golvet osv osv. Listan kan göras lång. Höll på att slita av mig håret. När han väl slutar prata och ligger still så somnar han på två sekunder, för han är ju jätte trött, det är bara det att han vill inte sova så han gör allt för att inte ögonen ska ge upp och slå igen. Token!
 
Nu blir det en kopp thé och FBI: Criminal pursuit på kanal 10, mycket spännande tycker jag.
 
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0