Fräschar upp hemmet

 
Visst är det alltid kul med nya fräscha blommor, Micke kom hem med en bukett igår, tackar!
 
 
Jahapp, då var det redan tisdagkväll. Jag har precis kommit ut ur duschen, har varit hos Lina ikväll och mumsat scones och tjötat skit med henne och Johanna. Innan jag & Johanna åkte hem till Lina så tänkte vi att vi skulle gå en rask promenix. Vi hann till Ekudden sedan blev himlen kolsvart och både åska & regn ville förstöra våran promenad. Sicken tur att Johannas mamma bor på Ekudden, vi kubbade in där och väntade tills det värsta var över innan vi traskade vidare med paraflax i näven. Linas scones smakade mycket gott när vi väl kommit hem till henne vill jag lova :)
 
Annars så har denna dagen bestått av jobb och ett sjukhusbesök med Oliwer i morrse. Han har fått massa konstiga prickar på benen, han har haft dom ett tag men nu har det blivit massor och det går upp ända till låren. Först fick vi vänta, sen träffa en sjuksköterska, sen vänta, sen träffa en läkare, sen vänta och tillslut göra blodprov. Läkaren misstänkte att han har en allergi men mot vad är ju frågan. När vi väl skulle göra blodprov så satt Oliwer så snällt i mitt knä och pep ett litet aj första gången hon stack. Men nu var det ju så att det var ju inte en liten bloddroppe hon skulle ha utan det skulle fyllas RÖR med blod så min stackars älskling blev stucken FYRA gånger i SAMMA finger innan vi var klara. Hon pressade och tryckte och Oliwer grät så tårarna sprutade. Det värkte i mamma hjärtat vill jag lova, usch och fy vad hemskt det var. När vi sedan gick där ifrån höll Oliwer armarna så hårt han kunde runt min hals och snyftade jag vill aldrig åka till doktorn mer mamma. Min stackars plutt! <3 Nu får vi svar om ca en vecka på om proverna visar någonting.
 
Ska ta och gå in och snooza lite på hjärtat som ligger och sover med plåster på sitt lilla finger och sedan krypa ner jag med.
 
Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0