What a beautiful day!

 
Kan man bli annat än glad & pigg av detta soliga härliga väder? :)
 
Vaknade utvilad och pigg av Oliwer halv åtta i morrse. Vi satt en lång stund i soffan framför barnkanalen innan vi tillslut klädde på oss och pallrade oss iväg till oxen för att handla söndags frukost. Har blivit lite av en traditon, färska frallor på söndagar! Enda dagen i veckan då jag faktiskt kan sitta ner i lugn och ro och äta utan att behöva stressa i väg till dagis & jobb. Vi stannade även vid tvättstugan för att tvätta, även om vi har både tvätt maskin & torktumlare tycker jag det är himla smidigt att tvätta i tvättstugan. Ni som har barn vet hur mycket tvätt det blir och då är det finnemang med två tvättmaskiner, torktumlare, centrifug och stort torkrum. Längtar redan till ikväll när man får krypa ner i nytvättade lakan! haha. Det är ju så gött!
 
Väl hemma hade klockan hunnit bli strax över nio. Då väckte vi Micke och åt en god frukost innan vi pallrade oss ut i solen. Var i lekparken och busade =) Nästan lite vårkänslor nu, bara all snö försvinner så =)
 
Nu ligger Oliwer och sover, Micke förbereder middag och jag min kära vänner...jag har nyligen varit ute på årets första löprunda! Hur var den då....kan ju säga som såhär att jag hade blodsmak i munnen, fötterna kändes som betong klumpar, jag flåsa som en 90 årig tant och jag blev sååå svettig! Fy sjutton vad jobbigt det var. Inte konstigt med tanke på att jag inte sprungit på flera månder. 10 gånger till så är man fit for fight! Förra våren/sommaren sprang jag en hel del och det kommer jag se till att göra även detta år. Då tiden inte finns till att gå på gym är löpningen perfekt för mig. Tar en halvtimme och jag har ett spår inte långt ifrån där vi bor. Jag brukar springa 5 km och sedan göra 15 minuters rygg/mag övningar hemma. Det blir 45 minuters träning vilket räcker. Micke hjälpte mig förut med sit upsen, tror allt han blev lite förvånad att jag orkade så mycket trots allt ;)
 
Ne om jag ska se hur det går för herrn i köket. Middagen idag blir lax i ugn med fetaost&soltorkade tomater, pasta & kokta sockerärtor. Nu är jag hungrig!
 
Efter maten ska jag sedan baka en blåbärs paj för kl halv fyra kommer Lina upp och fikar :) Ska bli roligt att få höra om deras egypten resa!
 
Ha en fortsatt skön söndag i solá =)
 
Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0