Gissa maten.

 
 
Inte så lätt att se vad dagens lunch blir va? Haha. Iaf så är det ungstekt falukorv som står på menyn idag. Den är dränkt i grönsaker som ni ser. Jag har alltid massa lök, färska champinjoner, paprika och ost stänger som jag tryckt ner i "snittarna". Just falukorv är väl inte det godaste jag vet men med allt annat gött på och sedan hemma gjort potatis mos till så blir det faktiskt mumma.
 
Helgen annars har varit lugn. Jobbade stängning fredagen och igår jobbade jag till tre. Det var så sjukt mycket att göra i går, blev fast i köket och beställningarna trillade in, bakad potatis, smoothie, toast, pannkakor, räk pasta, kyckling pasta osv osv. Kvart i tre var det fortf lite smått kaos men då tackade jag för mig och gick. Så tröööött! Egentligen skulle vi på kalas i går men det blev inställt pga av sjukdom. Istället hängde vi hos syrran på eftermiddagen och drack kaffe och när vi kommit hem lagade vi hemma gjorda hamburgare och sedan blev det soffan. Jag var väl inte världens roligaste sällskap och om jag hade fått bestämma hade jag nog lagt mig kl sju. Ioförsej somnade jag när jag nattade Oliwer och när klockan var halv nio kikade Micke in och frågade sover han inte än?! Hoppsan sa jag, somnade visst :) En Power napp gjorde att jag åtminstonde höll mig vaken hela filmen som vi kikade på.
 
I morrse bestämde sig Oliwer för att vakna klockan sex. Såklart. Efter en väldigt seg och trött morgon så pallrade vi oss ner till snapen för att gå tips promenad. Pensionärs varning?! Luften gjorde oss gott iaf, Oliwer sov en sväng och vaknade glad och utvilad och jag & Micke piggnade till efter en promenad, och som sagt frisk luft.
 
Nu är korven i ugnen och potatisen kokar. Ska ta och platta till kaluffsen så jag ser lite fräshare ut för efter maten kommer Linda&Christian. Ska slänga i hop en paj till fikat så fort vi ätit.
 
Ha en fortsatt bra söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0