Äntligen helg!

 
 
Sitter just nu förbannat gött i soffan. Sköna mjukis brallor är på och Mickes gosiga stora Adidas tröja. Kände att jag fick ta fram datorn en stund eftersom det som just nu visas här hemma på tv är fotboll, och jag är lika intresserad av det som Micke är intresserad av smink, typ. Jaja, jag verkar inte ha så mycket att säga till om när det gäller vad vi ska se på i kväll så lika bra jag håller käft och är nöjd ändå. Sitter och mumsar mitt favorit godis M&M´s. Den gula påsen är godast, i dom är det nötter! Mumsmums.
 
Dagen har annars gått i ett. Jobbade 8-15 och så fort jag kommit hem satte jag igång att göra efterrätt som vi ska ha i morgon kväll. Micke fixade och donade i vardagsrummet. Han satte bla upp kristallkronan över matsals bordet. Förut har vi haft den i köket, men jädrar va snyggt det blev när vi flyttade in den till vardagsrummet. Efter min bakning satte jag sedan igång och städade. Fattar fan inte hur det kan bli så dammigt och skitigt jämt! Jag skickade ut Micke & Oliwer till lekparken så jag kunde pyssla i fred. På med hög musik och jädrarinamma vad jag städade ska ni veta. Det var kliniskt rent när jag var klar. Dammade, dammsög, piskade mattor, vädrade sängkläder, moppade golv, skrubbade kök + toa, tvättade, hängde upp tvätt, och plockade prydligt i ordning på alla Oliwers leksaker. När klockan slog sex var jag färdig och då satt det fint med en lång varm dusch. Lagom till att jag var klar så kom Oliwer & Micke in, då hade dom varit ute över en timme och busat, lilla älsklingen var alldeles röd i ansiktet, men nöjd var han för han hade träffat sin dagis polare i lekparken :)
 
Eftersom städningen tog en stund så hade vi helt glömt bort att vi även skulle hunnit att åka och handla till kvällens middag. Hämtmat kändes i stället som ett bättre alternativ så Micke puttrade iväg till sin thai och köpte två pad thai till kvällsmat.  Smakade mycket bra!
 
Ne frågan är om jag ska ta med mig mitt godis och lägga mig i sovrummet och slå på en film i stället. Micke är
inte direkt den socialaste ikväll =P
 
Trevlig helg på er! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0