Varning för arg unge.

 
En tröja med ett sådant tryck skulle förtillfället passa min otroligt trotsiga son. Denna vecka har varit piss&skit. Oliwer har somnat sent & vaknat tidigt, vilket han inte brukar. En trött kille med för lite sömn gör ju det redan trotsiga humöret ännu värre. Idag har det varit katastrof.....Oliwer somna halv tio igår och vaknade halv sju i morrse, alltså trött och inte helt utvilad. Kl tio skulle vi vara på bvc för 2 1/2 års kontroll och när det var dax att klä på sig och åka så hade Oliwer bäddat ner sig och skulle sova, ville absolut inte gå upp. Väl på sjukhuset träffade vi den trevliga bvc tanten som vi inte sett på länge, va Oliwer trevlig? oh my good.....han skulle inte väga sig, inte klä av sig, inte mäta sig. När han skulle få en present ur en låda vräste han bara NEEEEJ med typ mord i blicken. Och när vi skulle gå bröt helvetet lös....han vråla och skrek helt hysteriskt. Vägrar hänga med, så när jag & bvc tanten står utanför dörren står han kvar och skriker så hela sjukhuset hör. Ut i korridoren med en sparkandes Oliwer i famnen, jag precis knall röd, svettig och med ett hjärta som snart banka ur bröstet. "jaaa, säger bvc tanten, typiskt beteende helt normalt", jaaa han brukar ju inte va sån här lyckas jag få fram medans Oliwer skriker högre och högre. Och det är ju sant, han brukar absolut inte vara såhär! Har aldrig sett ett liknande utbrott förut. Vette sjutton vad det var med honom...Sen var det bara raka vägen till dagis. Då fick jag fjäska så han skulle bli glad, men egentligen koka jag inombords av frustation. Fy tusan vad jag skämdes på sjukhuset. Och vilka blickar man får...ja vet själv hur jag kan tänka, speciellt innan jag fick barn och det tex va en unge i en affär som vråla. Då tänkte man fy farao vilken jobbig unge! Kan inte mamman få tyst på den???
 
Och nu ikväll när jag hämtade honom på dagis kom han springades och hoppa upp i famnen och gav mig en stor puss, världens gulligaste igen. Men i morrse kände jag fasen inte igen min son. Pust!
 
Nu ska en trött och sleten morrsa slå ner arslet i soffan, stoppa fötterna i ett fotbad och dricka chai thé.
 
Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0