Då var helga här!

 
Kom nyligen hem från syster dit jag gick direkt efter jobbet. Det bjöds på marängsvish, gissa om vi åt tills vi fick ont i magen. Lagom har aldrig varit min grej, tydligen. Nu har jag duschat och dragit på mig ett par mindre tajta brallor, skönt! Oliwer knallar runt med filten över huvudet och leker spöke. Det roligaste han vet nu förtiden! Men ska jag skrämmas är det inte lika roligt ;P Om en stund är det dax att börja med maten. Blir hemmagjord thai mat, nudlar, wookade grönsaker/kyckling i jordnötsås! Muuuums. Ett glas rött blir det till oxå :)
 
Ne har väl inte så mycket att berätta...jo, hände en grej i torsdags. (Jag heter Malin Pettersson, ha detta i åtanke nu) Jag slutade sex på jobbet, små stressad kör jag i väg för att hämta Oliwer. Känns konstigt när jag kör...när jag närmar mig stockholmsbacken känns det verkligen inte bra och jag börjar misstänka punktering. Väl framme på österåsens parkering så kikar jag....jo, punka kan man ju lugnt säga att det var. Däcket hänger typ löst, ingen luft och fäljen är helt skev. Det körde jag alltså med ända från stan. Jösses.....
 
Kommer in på dagis och fröknarna säger att det går maginfluensa och att Oliwer precis bajsat ner sig. Happ, med en påse bajs byxor i ena handen och Oliwer i andra handen är det bara att börja VANDRA hemmåt. Inte vidare värst långt egentligen. Men, en kille på 2 1/2 år går ju inte jätte fort. Klockan var mycket och det var svin kallt. Fick bära Oliwer upp för högelidbacken, lagom tungt! Oliwer höll humöret uppe och sjöng sånger och va på glatt humör trots den sega och kalla promenaden. Klockan sju var vi hemma......så kan det gå ibland!
 
Ha en trevlans afton =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0