Härliga fredag!

 
Vet ni vad jag gör? Jag sitter i soffan med en ny dator i knät. Efter att den senaste tiden haft en ej fungerande och sliten dator har jag nu en alldeles ny! Och det trådlösa funkar vilket betyder att att jag nu inte behöver sitta i Oliwers rum på hans mini stol för att kunna blogga. Nu kan jag ta med mig datorn vart som helst och det känns ju verkligen lyxigt måste jag säga. Att nu sitta i soffan med tända ljus, ett glas rött på bordet och gladiatorerna i bakrunden, gött! Hoppas ni mår bra annars, jag har haft en helt underbart skön ledig fredag! Jag och Oliwer startade dagen med att vara effektiva. Gick bort till tvättstugan och tvättade lakan, mattor, vinterkläder och handdukar. Hemmet fick sig även en rejäl städomgång. Var oxå ute och busade i snön tills både jag & Oliwer var alldeles rosenröda om kinderna <3 Tänk vad man uppskattar lediga dagar när man har barn, guldvärt <3
 
 
Till lunch blev det färsk pasta med lime lax, mkt gott! Mätta i magen åkte vi sedan till Skövde för att kolla på dator som sagt. Väl hemma från Skövde gjorde jag & Oliwer efterrätt till morgon dagen då vi ska få middags gäster. Oliwer "hjälpte" såklart till och när efterrätten var klar hade han choklad överallt och klagade över ont i magen, så går det när man ska provsmaka halva skålen ;)
 
Hann även med en timmes promenad ute i kylan på eftermiddagen, riktigt skönt ute idag! Sedan blev det ett skönt bad med hårinpackning och massa badskum innan det var dax att börja med kvällens middag. Det blev bakad potatis med en jätte god kycklingröra, vitlöksbröd och sallad. Skriver ner receptet om ni vill testa!
 
Skär en grillad kyckling, ett päron, 2 avakodo i små bitar. Hacka en rödlök och blanda i hop detta i en skål. Blanda sedan ca 4 dl lätt creme fraiche med 2 msk mango choutney, 2 tsk curry, salt&peppar och pressa i 2
vitlöksklyftor. Blanda ner såsen i kyckling röran och strö sedan av små bitar av knaper stekt bacon. MUMS!
 
 
 Ne, nu tänker jag fortsätta mitt fredagsmys, nu vet ni iaf att jag kan blogga igen och att jag lever.
 
Puss å kram på er
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0