Grekisk mat..

 
Kan va bland det godaste jag vet! Därför bestämde jag mig för att laga moussaka igår när vi skulle få middags gäster. Jag hade aubergine & potatis i, tycker det är godare än med bara auburgine. Middagen tog sin tid och jag höll på hela eftermiddagen i köket kändes det som. Kl sex kom Oliwers farmor med sambo och maten var verkligen super lyckad! Hade en grekisk sallad & tzatsiki till, mums! Sedan kikade vi på melodifestivalen och åt efterrätt som var en vit & mörk choklad mouss dekorerad med passions frukt & ananas. Skålarna blev rensade så även efterrätten gick hem. Efter att ha skrattat färdig åt sean banan så spelade vi galen panna, det spelet är ju helt underbart, haha.
 
Nu sitter jag och smuttar på mitt kaffe, har precis ätit frukost. Gjorde en god smoothie på färsk ananas, kiwi, mango, banan, hallon & lite vanilj youghurt. Iskall och smaskig! Mixern här hemma kan vara mitt favorit köksredskap då vi allihopa älskar smoothie.
 
 
Ska ta och få på Oliwer kläder och borsta gaddarna, sedan blir det ut på en promenad så man får lite frisk luft innan det är dax att duscha och planera vad man ska hitta på i dagens?
 
Ha en härlig söndag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0