Äntligen nerlsagen i soffan!

 
Eftermiddagen har spenderats i köket. I morgon ska vi nämligen fira min älskade mormor som fyller 80 år och JAG åkte på att baka tårta?! Enligt mamma är jag duktig och lägger alltid upp saker på facebook som jag gjort. Öhhm what? Möjligtvis typ kladdkaka! Som tur är har jag min kära Sophia som oftast har lösningar på saker, och hon kunde en jätte god tårta! Så efter jobbet pallra hon sig hit och hjälpte oss. TUSEN TACK! En maräng tårta med rostade mandlar och en lemon curd blev det. I morgon ska det även på grädde & hallon. Den blev sååå fin och alldeles perfekt. Tårtan tog sin lilla tid eftersom det tar evigheter att vispa maräng så Oliwer tröttna och ville ha kvällsmat. Så mitt i tårtbakningen fick jag ställa mig och laga mat. Blev färsk pasta med grillad kyckling och en sås med smak av taco. Snabbt, lätt, gott och Oliwer blev lugn och tyst =P
 
Nu är äntligen köket städat och diskmaskinen är på. Jag och Oliwer sitter nu i soffan med täcke, kuddar, godis & läsk. Väntar på att gladiatorerna ska börja. Han får va uppe så länge han orkar idag, han är ju mitt enda sällskap ikväll lill fisen.
 
Hoppas ni har en mysig kväll, vi kunde inte ha det mysigare <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0