Middags tips!

 
 
 
Ikväll åt vi en riktigt mumsig räkpasta. Så ni som gillar räkor och pasta, här kommer receptet!
 
  • 500 gr räkor
  • 0,5g saffran (skit gött med saffran i!)
  • 1 stor hackad schalottenlök
  • 2 hackade vitlöksklyftor
  • 1 finhackad röd chili
  • 1-2 fiskbuljonger
  • en ask plommon tomater
  • 1,5 dl grädde
  • 2 dl vitt vin
  • ett knippe dill
Fräs schalottenlöken, chilin och vitlöken i lite smör. Rör ner saffranet och låt det fräsa med en stund, häll på vinet och låt det koka i ca 10 min. Ta fram tomaterna under tiden och dela dem på mitten, rör ner tomaterna, grädden och buljongen i såsen och låt det koka ihop. Jag testade buljongen som säljs som en gelé, och den gav riktigt god smak! Smaka av med salt, svartpeppar och finhackad dill. Rör ner räkorna precis innan servering!
 
Serverade räksåsen med pasta och nybakt baguett till, va riktigt mumsigt att doppa i såsen :)
 
Hoppas ni har en mysig kväll, jag försöker nu hitta en film vi ska se sen när Oliwer somnat. Och bara så ni vet, se INTE den filmen jag skrev i går att vi skulle kolla på. precis värdelös!!!!
 
Nu tjatar lilla hjärtat om sitt lördags godis, så bäst att fixa i ordning en skål till honom, ska slå mig ner i soffan och mysa framför bamse innan det är dags för honom att sova.
 
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0