Vilken fin höstdag!

 
God afton! Kl är strax över åtta och det är kolsvart ute?! Jag hänger inte med, det går så fort! Nu är verkligen hösten här. Usch! Fast idag måste jag säga att det har varit härligt väder och en skön dag. Jag & Oliwer knalla ut redan kvart över sju i morrse och då var solen på väg upp och det var riktigt fint ute. Bara längtade till att klockan skulle slå tre så jag kunde få gå ut och promenera i solskenet och andas in den härliga luften! Så efter jag slutat skynda jag mig hem och bytte om till promenad skor och gick sedan och hämtade Oliwer. Lina mötte upp oss och så gick vi en promenad ner till stan. Va bla inne på blomster affären, Oliwers farmor fyller år i morgon så tänkte fixa ett litet blomster bud från Oliwer. Inget stort eller märkvärdigt hade jag planerat utan mera tanken! Ja visst, vilka "små grejer" och "billiga" priser dom hade  (!?). Den billigaste blomman kostade 98 kr och den va så liten att man knappt såg den, skämt o sido. Sen vart det frakt + kort så 155 kr gick det på. Får hoppas hon blir glad :) Sen hittade vi även ett par vinterskor till Oliwer, höga, vattentäta, varma & snygga till ett hyffsat pris. Bra att vara ute i tid då man aldrig vet när snön kommer och det blir minus grader! Är det någon som är intresserad av ett par begagnade vinterskor så har jag ett par i märket Kangaroos från förra vintern i st 22. I bra skick!
 
Så ser dom ut.
 
 
Helgen har annars varit lugn och skön, bara umgåtts med mitt hjärta. Blivit god mat, massa godis & filmer! Jag har en film jag kan rekomendera, Dark tide.
 
Dykinstruktören, hajexperten och dokumentärfilmaren Kate Mathieson har gjort sig ett namn genom att närma sig hajar utanför sin skyddsbur. Hennes övermod leder dock till att hon nästan blir dödad när en vithaj går till attack och hon drar sig tillbaka. Men när en rik man ger henne ett erbjudande hon inte kan säga nej till beger hon sig återigen ut på havet...
 
Haj filmer brukar vara så förbannat overkliga, där hajarna ser konstgjorda ut och dom har super krafter, käkar upp stora fartyg osv. Men dom här var verkliga! Riktiga hajar och verklighets trogen. Dessutom snygga skådespelare, dra mig baklänges vad fräsh Halle berry är!
 
Neee här blir inga barn gjorda, nu ska jag ta och tända lite ljus och göra en kopp thé. super frusen! Hoppas klockan tickar iväg snabbt så jag kan titta på ensam mamma söker =) Imorgon har vi sovmorgon då jag inte börjar fören elva, skönt!
 
Ha en mysig kväll!
 
Mammas goding!! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0