Pust och stön!

 
God kväll i mörkret!
 
Jösses vad den här dagen har sprungit iväg. Jag och Oliwer låg kvar läääänge i morrse och kikade på barn kanalen och bara myste. Så skönt! Älskar att jag fått varierande arbets tider då jag ibland börjar tidigt och kan hämta honom tidigt men också att ibland börja lite senare så vi kan ta morgonen i lugn takt. Efter frukost och vi gjort i ordning oss så hängde vi på dörren till Karlssons när klockan slagit tio och dom öppnade. Var nämligen ute efter en lampa. Är ju så förbannat mörkt här hemma! Jag gick och velade bland alla lampor en bra stund innan jag insåg att ingen föll mig i smaken. Frågade Oliwer om råd på vilken färg vi skulle ha, och han sa självklart blå. Men vette sjuttsingen om blå lampa matchar mina oliv gröna gardiner och tapet. Vi kom ut utan lampa men en disk borste & disk trasa rikare. Åkte vidare till Mio, där fann vi häller ingen lampa som föll oss i smaken men därimot hittade jag dop present till lilla Alice som ska döpas i November, alltid bra att vara ute i god tid ;)
 
Tillslut hittade jag iaf en lampa på lampaffären i centrum. Blev en silver fot med vit skärm, passade bra i vardagsrums fönstret :)
 
 
Efter vårat flängande över hela staden så droppade jag av Oliwer på dagis innan det var dax för mig att åka och jobba. Hann ta en snabb kaffe med Marre & Emelie som var inne på ströget och luncha, sen gick det i ETT. Jösses, det var mycket att göra och timmarna bara svischa iväg. Någon lunch hann jag inte trycka i mig utan det blev en choklad boll & en bit kärleks mums i farten. Med lite socker i kroppen så fick jag nya krafter och resten av tiden gick snabbt och bra! Malin var iväg på marknaden en sväng och när hon kom tillbaka hade hon med sig munkar & marknads nougat, sååå ni kan ju gissa om jag hade lite socker kick på slutet =) Gott var det iaf och jag var lycklig som fick en munk eftersom jag själv aldrig hann ner på marknaden i dag. När jag och Terese slutade vid sex så kändes det som vi hunnit med det mesta. Bakat mycket till helgen då det är skördefest så jag hoppas vi är uppladdade nu så vi klarar oss!
 
Johanna plockade sedan upp mig, åkte hem till mig och droppade av alla mina saker innan vi sedan tog en jädrans snabb & lång promenad. Så skönt! Men nu när jag äntligen kommit hem och satt mig ner så känner jag allt av tröttheten i benen. Så nu ska det bli skönt att inta soffan och bara slappa. Dock måste jag ta ett snabbt röjj här innan jag får lata mig, diskmaskinen ska plockas ur och jag måste städa Oliwers rum, även vattna mina stackars blommor innan dom dör av törst.
 
I morgon börjar jag inte fören tolv, så tänkte ta en spring tur i morgon bitti. Sedan jobbar jag till nio på kvällen så dagen kommer nog gå snabbt i morgon med! Upp åtta på lörda och jobba igen, sedan blir det bara lugnt tror jag. 
 
Neee nu ska jag ta tag i städningen innan "hela sverige bakar" börjar. Kollar ni på det? Skit bra!
 
kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0