Jo ja lever!


 
Hej på er! Då har man lyst med sin frånvaro ett tag. Ja, blogglusten går verkligen upp och ner. Vissa veckor finns lusten och orken att skriva varje dag och andra veckor har man ingen ork eller lust alls. Har knappt suttit vid datorn överhuvudtaget utan när egentiden infunnit sig på kvällen har jag blivit fast i soffan eller helt enkelt varit upptagen med annat. Jag brukar annars läsa alla möjliga bloggar varje dag. Allt från kändis bloggar till vänner och bekantas bloggar. Nu har jag minsann endel att katcha upp! Bla såg jag att Blondinbella förlovat sig. Haha, ni kanske inte läser hennes blogg men det gör jag, har gjort det ett par år och det har lixom blivit en vana att kika in där varje dag.
 
Jahapp, annars är väl allt som vanligt. Helgen som var hade jag bla Marre här på besök på fredagen. Vi åt ost, kex, dipp med grönsaker, choklad & ett glas vitt till, mys! <3 Sen stannade hon över natt. Jag var en otrevlig värd och drog iväg så fort solen gått upp på morgonen. Var nämligen tvungen att jobba, men Marre sov kvar och jag hade förberett chibatta till frukost så trots att jag lämnade henne i sticket fick hon iaf lite god frulle :)
 
 


Lördags kvällen spenderades sedan hos syster med resten av familjen, vi åt lax soppa med varme baguetter och paj med vaniljsås till efterrätt, muuums! Söndagen gick i sin egen takt, hann med en långis med Sophia och Johanna. Sen på eftermiddagen hämtade jag Oliwer och vi hängde hos mamma & pappa, fikade och njöt av helgens sista dag.
 
Oliwer gjorde föresten sin första hela dag på Hackan igår efter två veckors inskolning. Inskolningen gick toppen och han fann sig snabbt till rätta. Dom har samma rutiner med mat, vila, utelek osv som hans förra dagis så det var ju skönt. Och idag när jag lämnade han så vinkade han glatt. Kändes dock konstigt när man knappt kände igen någon av fröknarna, jag har bara varit med på en inskolnings dag, resten var Micke med. Så jag har varken lärt mig namn eller ansikte. Plus att idag var det lite vikarier..men så länge Oliwer är glad och trygg så är det ju egentligen inga problem! Lyx är det iaf att det ligger så nära, bara knalla över vägen så är vi framme :)
 
Har inte så mycket annat intressant att uppdatera om, jo! jag var hos tandläkaren förra veckan. Guess what, har fått mitt livs första hål!!! Jävla skit fan.
 
"Har du använt tandtråd som vi prata om sist?" aaoo, just jäklar den ja..
"Har du använt munskölj?" Oj...måste glömt.
"Borstar du med mjuk tanborste"? naaa.....
"Har du slutat snusa"? jovars, "trappat ner" iaf..
 
Jaja jag fick iaf beröm för att jag borstade bra och hade god mun hygien. Men som sagt, ett hål hade jag. Som tur är har jag försäkring som jag betalade hela klump summan sist jag var hos tandläkaren. Så besöket kostade inget och inte häller lagningen jag ska göra i November. Skönt det! Kan lätt springa iväg i kostnad när man går till tandläkaren. Jo, 60 kr fattigare vart jag, jag köpte munskölj på vägen ut. Så nu ska jag banne mig inte slarva! Komiskt, man är alltid så förbannat noga med sköljning, tandtråd och hela köret dom första dagarna efter man varit hos tandläkaren, men sedan är det lätt att "glömma" allt dom sagt. Man blir lat av någon konstig anledning? borstar gör jag alltid morgon och kväll men tydligen tar tandtråd och sånt för lång tid (?!). Neee, denna gången ska jag sköta mig! Fick verkligen en tanke ställare nu när jag fått hål.
 
Happ klockan har visst sprungit i väg, snart börjar Hollywood fruarna på teve så nu ska jag ta mig en tallrik havrefras med fil och sedan mysa ner mig i soffan!
 
Vi hörs snart igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0