Helgen över...

 
...lika snabbt som den var här är alltså helgen redan slut! =( Att den gått extra fort är väl för att jag har jobbat mycket. I fredags slutade jag inte fören klockan var nio och i lördags jobbade jag 8-16. Snacka om att lördagen sprang i väg! Var väldigt mycket att göra och det var spring hit&dit och ingen tid för rast. Men det gick bra :)
 
Denna söndag har jag verkligen njutit varenda sekund av! Att sova ut, äta en god frukost i lugn och ro och bara ta dagen som den kommer utan att passa tider är guldvärt! Efter frukosten blev det en springtur och sedan bestämde jag mig för att baka då jag har hur mycket äpplen som helst här hemma. Gjorde äpple kaka i lång panna och den blev jätte smarrig :) Hade tänkt att baka lite mer saker men det hanns inte med eftersom kl halv två skulle Oliwers farmor bjuda på mat. Mycket gott! Och till efterrätt blev det äpple paj, bullar & min kaka jag hade med ;)
 
 
Oliwer åkte sin spark cykel hem till farmor, han har fått in tekniken nu :) Det går ju inte direkt fort men han kommer framåt iaf ;D
 
 
 
Efter en mysig stund hemma hos Irene så fick Oliwer vara med sin pappa medans jag åkte och storhandlade, alltid lika tråkigt men skönt när det är gjort! Så nu är blöjförrådet, frysen och kylen proppfull! Skönt =) Har ni tips på några goda och nyttiga maträtter får ni gärna skriva! Har för tillfället brist på ideer.
 
Nu har Oliwer precis somnat, jag har ingen aning om vad jag ska hitta på...är inte ett skit på teve ju :( Steka lite kantareller och göra en kvällsmacka kanske?? Frågan är ju om jag orkar..
 
I morgon ringer klockan igen och det är dax för en ny vecka. Slutar tre imorgon och på onsdag. På onsdag funderar jag på om man ska hinna åka till Skövde och bada kanske? någon som är sugen att hänka på? Var längesedan vi var där nu. Önska att badhuset här i stan kunde ha en mindre barn pool så man slapp åka ända till Skövde och behöva gå på äventyrs bad. I bland skulle det ju var skönt att bara bada en liten stund och inte behöva åka till ett stort äventyrs bad fullt med folk varje gång. Lite lägre ljud nivå och mindre folk så att säga :) Johannes bergs badet finns ju, har varit där en gång med Oliwer när han var ett par månader men då fick man bara bada en timme och det kostade 40 kr per person har jag för mig. Men varmt och skönt är det i deras pool :)
 
Och föresten, kan ni som läser inte lämna eran blogg adress? Alla adresser jag hade på datorn är borta och jag har ny telefon så även där är dom borta. Kommer inte ihåg några adresser så lämna gärna, om ni vill jag ska läsa dvs :)
 
Nee om jag ska knalla ut i köket och smörsteka lite kantareller då, på limp smörgås ;) Mumma!
 
Ha en fortsatt mysig kväll <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0