Nu får ta fasen ta och hända något.

 
Innan jag dör av rastlöshet.
 
Visst, jag har fullt upp. Jag jobbar, lämnar&hämtar Oliwer på dagis, umgås med honom, försöker träffa vänner & familj, promenera, handla, tvätta, laga mat, natta, städa etc. Veckorna svichsar förbi och helgen likaså. Sen då? Ska det vara såhär vecka in & vecka ut resten av livet? Man måste vara mer spontan! Man måste unna sig vardags lyx och man måste ta sig i kragen och dra iväg någon annan stanns lite då och då. Behöver ju inte vara något märkvärdigt men något som gör veckan lite annorlunda mot vad den brukar! Jag har diskuterat detta med ett par vänner & även med familjen. Och det blir ju faktiskt vad man gör det till. Man kan sitta här (som ja =P) och tjura över att det är mörkt, dystert, kallt, tråkigt & att det inte finns något att göra. Eller, så tar man och planerar något som man kan se fram emot. Så innan jul eller när julruschen är över ska vi tjejer dra iväg någon stanns. Kanske en kryssning eller en tripp till london som Lina hade som förslag. Bara komma iväg och umgås, shoppa, äta & dricka gott och ha roligt! Har även pratat med min syster, så när det är julmarknad på Liseberg ska jag ta mig dit någon helg och mysa hos henne i Göteborg. Har ni några andra förslag på saker man kan hitta på nu i höst/vinter?
 
 
Annars då, torsdag idag. Nähä...redan? fattar inget var ju måndag nyss. Jag & Oliwer har nu tryckt i oss lite frulle, blev makrill macka med avokado. Oliwers favorit! Har ni testat avokado på makrill? Det är verkligen super gött! Tänkte att vi skulle dra iväg till Williams nu innan jobb&dagis. Handla lite gottigheter till helgen, även blöjor till dagis då dom var slut. Skönt att göra det idag och slippa göra det på fredag då varenda kotte i byn ska helg handla. 
 
Ska bara få på den här nakenfisen sina kläder, han har gosat ner sig på toa golvet(!?) med hoppkossan som kudde och sedan mitt täcke. Mindre mysigt kan jag ju tycka..
 
 
Tjiingeling
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh vad roligt ni ska ha med en liten trip någonstans!

Svar: å du är mer än välkommen att hänga på hjärtat :)
malpe.blogg.se

2012-10-18 @ 09:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0