Middags gäster en onsdag som denna!

 
Ikväll har jag & Oliwer haft två söta tjejer på middag! Nämligen Johanna&Sophia. Kul att bjuda på middag då det är tråkigt att bara laga till mig och Oliwer. Mysigt med ett par st fler :) Jag gjorde en lasagne med en god sallad till. Blev jätte gott! Vi satt sedan och prata, drack thé och skrattade åt Oliwer. Haha, ja han är verkligen en sann charmör min son! När han började bli trött så satt han i Johannas knä och läste sin favorit bok, Gustav och snåla glasstanten:)
 
 
 
 
 
Nu har tjejerna åkt hem och precis innan jag skulle lägga Oliwer plingade det på dörren, utanför stod en häxa och sa bus eller godis. Vem släpper ut sina ungar såhär sent att plinga på dörren? Lite knepigt i ett barn område där nästan alla barn sover vid den här tiden. Oliwer gillade inte häxan och hon gillade nog inte oss häller med tanke på att jag inte hade något godis. Så nu har jag väl ägg på dörren i morgon bitti!
 
Nu hör jag iaf ett snarkande ljud från Oliwers säng, får verkligen hoppas det inte plingar på dörren något mer ikväll. Min ring klocka låter lika högt som kyrk klockorna i stan så Oliwer lär ju flyga upp som ett skott om det kommer fler utklädda barn och ska tigga godis. Haha, nu låter jag som värsta bitter kärringen. Klart dom ska få klä ut sig och plinga på men gärna lite tidigare på dagen :) Och så måste jag komma ihåg godiset =P
 
Ska ta och plocka i ordning i köket och sedan slå mig ner i soffan och kika på Rosa bandet galan, kommer säkert komma en tår eller två. Tänke er, ca 7000 kvinnor varje år i Sverige drabbas av bröstcancer. Usch vad otäckt! Styrke kram till alla där ute som drabbats eller känner någon som har/haft bröstcancer. <3
 
Ha en fortsatt bra kväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0