Då var det snart kvälla igen...

 
 
Hejsan!
 
Har varit en bra helg. Blivit bortskämd med mat både freda, lörda & söndag!?. Härligt =) I fredags blev jag kvar hos Oliwers farmor då det bjöds på skaldjurs paj & ett par glas rötjut! Rödvinet gjorde susen för min hals minsann. I går var det middag hemma hos mamma & pappa + efterrätt så då åt man för flera dagar igen kändes det som. Sen undrar man varför jeansen börjat sitta tajtare?!. Jaa, är det något jag aldrig kommer lära mig så är det att äta lagom, alltid ska man äta tills man riktigt sitter och pustar och man får knäppa upp byxorna. Men, det är ju såå förbannat gott!
 
I morrse bjöd Oliwer på en lååång sovmorgon. Vaknade före honom och fick en chock när jag kollade på klockan. Så kvart i elva satt vi och käkade frukost. Han däckade redan halv åtta igår så att han sov så himla länge hade jag inte väntat mig. Söndags lyx :) Efter frukosten var det sedan dax att duscha och fixa i ordning sig för kl halv ett var det dop i domkyrkan. Gikas dotter Alice döptes idag. Jag, Robert & Jessika var faddrar. Lilla damen skötte sig exemplariskt, hon gjorde precis som Oliwer när det var dax att få huvudet doppat, nämligen sov :)
 
 
Efter en fin stund i kyrkan blev det sedan samling i leksbergs församlingshem. Där bjöds det på exotisk planka & potatis gratäng och sedan tårta och kaffe. Exotisk planka, fy farao vad gott det är! 
 
 
 
Nu tänkte jag ta att plocka i ordnign lite här hemma, Oliwer är på hockey med Micke och tydligen så kommer man bli bjuden på kvällsmat då dom skulle köpa med något när hockeyn var slut. Alltså inte behövt röra spisen en enda gång denna helg. Mycket lyxigt måste jag säga.
 
Halsen är lite bättre och likaså Oliwers ögon. Så nu får vi hoppas på en pigg & frisk vecka som kommer!
 
Ha en fortsatt bra söndag.
 
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0