Vänner får man inte, det förtjänar man.

 
 
Dra räva i grus vad mätt jag blev efter maten förut kan jag lova...middagen blev riktigt lyckad men som vanligt åt man för mycket.
 
Jag bjöd på grillad kyckling filé. grillad hallumi, klyftpotatis, en kall mango sås & ananas salsa. Ananas salsa receptet fick jag av Lina och det var verkligen super gott! Riktigt friskt & fräscht :)
 
Här får ni receptet (för typ fyra personer)
 
1 färsk ananas
1 finstrimlad chili frukt
1 dl hackad koriander
2 st lime (saften)
 
Skär ananasen i fyra klyftor på längden. Skär bort den hårda stocken i mitten på varje klyfta.
Skär bort skalet och strimla fruktköttet. Dela, kärna ur och strimla chilin. Hacka koriander.
Blanda ananas, chili och koriander med limejuice i en skål. Bon appetit! :)
 
Till efterrätt gjorde jag en "krämig jordgubbs paj" som jag serverade med grädde. Väldigt god och vääääldigt maffig! Googla på jordgubbspaj så hittar ni den =) Glömde ju för tusan att ta bilder så ni missar hur mumsigt det såg ut!
 
Oliwer var självklart med och hjälpte mig när jag bakade pajen och ordnade middagen. Det gäller att man inte har bråttom när man har en två åring till hjälp för han ska ju göra allt. Han ska smaka på allt, han ska vispa, han ska hälla i och mäta med måtten, han ska diska, han ska duka, han ska till & med grilla tycker han. Det tar ju sin tid som ni förstår och köket såg ju ut som tredje världskriget när vi var klara ;)
 
Här är en bild på busungen när vi var i lekparken tidigare idag och åt mellis.
 
 
Efter god mat & efterätt så busade Oliwer gärnet med sin mormor & morfar innan det var dax att hoppa i säng.
Jag vart med seg efter all mat, disk och upp plockning av Oliwers alla leksaker han hällt ut i sitt rum. Räcker ju inte med att ta en i taget utan har man besök ska man visa allt, på en gång :)
 
Nu gick precis Johanna hem. Hon var ute på kvällspromenad så hon kikade upp och stannade en stund och tjötade. Jag är så himla glad att jag fått lärt känna denna underbara tjej. Hon är såå genomsnäll och en av dom mest omtänksamma människor jag träffat. När man på senaste tiden har haft humör som gått som en berg & dalbana så har hon efter varje gång vi träffats fått mig att le och fått mig att känna att allt löser sig och blir lättare. Hon har svar på allt den damen och får en att känna sig värdefull och viktig. Tack Johanna för den energi du ger mig och för dina kloka ord. Tycker om dig fruktansvärt mycket ! <3
 
 
 

Äkta vänskap är att förstå varandra, utan att säga ett ord. Äkta vänskap är att kunna skratta med och åt varandra, utan att vara elaka. Äkta vänskap är att göra saker tillsammans. Äkta vänskap är att uppleva saker tillsammans. En äkta vän går inte bakom ens rygg och pratar skit om en. En äkta vän vågar stå upp för en i både med och motvind. Äkta vänskap bygger på förtroende och tillit. Känslan av att bara kunna vara tillsammans med någon utan att behöva prata, ibland kan det räcka med att visa vad man känner med sitt kroppsspråk för att ens vän ska förstå ens tankar och hur man känner sig.

Man ska kunna känna sig trygg tillsammans med sina vänner och en bästa vän ska finnas där i ur och skur vad som än händer, inte bara i ord utan även i praktisk handling.

Jag är så glad att jag har dom jag har i mitt liv, och att jag verkligen kan känna så med er som jag skrev.

JAG ÄLSKAR ER, tack för att ni är precis som ni är och för att man kan vara sig själv till 110 % i alla lägen och för att jag kan lita på er 110 % i alla lägen. Ni är bäst!

 

Kommentarer
Postat av: marros

<3 kärlek till dig mitt hjärta!

2012-06-28 @ 09:12:21
URL: http://marr0s.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0