Typisk svensk sommar!




Moln, sol, regn och så börjar det om. Nu vill jag ha 25 grader varmt och strålande sol! Finns väl inget som rycker upp en mer än bra väder. När Oliwer sovit middag och vaknade vid kvart i två så upptäckte jag till min förtvivlan att regnet fullkomligt öste ner utanför fönsterna. Jippi! Vi hade en inbokad dejt med våran kära Sophia halv tre så det var bara att bita i det sura, packa in Oliwer i vagnen, på med regnskydd och jag fick dra på mig jacka med världens fulaste luva. Men som tur va lugnade det ner sig när vi väl kom ut och det duggade bara när vi tog våran promenad ner till stan. Och lagom till vi kom fram så slutade det helt och solen började visa sig igen :)

Gick först in på lindex för jag behövde köpa en nagelolja till mina naglar. Fick bli depends myrraolja. Den skulle tydligen göra så att naglarna håller sig starka och växer fortare. Dessutom göra så att dom inte blir torra och spricker. Nu när jag har material på naglarna så måste man smörja dom annars blir det lätt sprickningar och färgen håller inte lika länge. 69 riksdaler kostade den så det var ju inte dyrt. Fått för mig att olja till naglarna är svin dyrt...blev nog lurad när jag gjorde mina naglar på hand och nagel, där va det inga billiga oljor!

Sedan gick vi vidare mot lundstet där vi mötte Sophia. Va precis mellis tid för Oliwer så han fick en köttbulle macka och mjölk. Själv tog jag en latte, mums! Medans vi fikade så gick munnarna i ett som vanligt.
Sophia den grisen åker ju till Miami på torsda. Fy sjutton så gött!







Jag själv ska ju oxå i väg på en liten mini semester i morgon, dock inom Sveriges gränser. I morgon 9:15 går nämligen tåget mot Göööteborg! En semester tripp som varit planerad länge. Ska dit och hälsa på min kära syster. Så kommer vara borta tills på fredag. Ännu ett par dagar från Oliwer...men han behöver ju även tid med sin pappa och jag behöver faktiskt mer än någonsin komma utanför Mariestads gränser. Att få umgås med min syster ett par dagar och hitta på roliga saker kommer verkligen göra mig gott! Har varit duktig och försökt spara lite dom senaste månaderna för att kunna unna mig & Oliwer lite extra nu på sommaren. Fick tillbaka 7500 på skatten och inte nog med det fick jag någon "jämnställdighets" bonus från försäkrings kassan på 4500. Plus att jag lyckats spara ihop 9000 själv. Det klappar jag mig själv på axeln för! att spara är inte min starka sida.

Så Göterborgs resan kommer bestå av MASSOR av shopping. Fylla på garderoben med nya jeans, underkläder, skor osv...även handla lite sommar kläder till Oliwer men även kläder han ska ha till hösten, nya tröjor, byxor osv..sååå himla längesedan jag shoppade ordentligt. Visst att man går och köper sig en tröja då och då men att gå i affärer och känna att man kan shoppa loss det var verkligen längesedan jag unnade mig.

Så i morgon är jag framme i Göteborg lagom till lunch. Vad vi ska hitta på då får min syster helt bestämma eftersom det är hennes födelsedag i morgon :) Så blir spännande att se vad hon kokat i hop för skoj :)

Nu på kvällskvisten efter middagen (ni läste väl middagstipset i förra inlägget) så har Oliwer badat...han var en riktig lortgris..så efter att han fått håret tvättat och plaskat runt i en halvtimme så blev det bokläsning och nyheter i soffan innan jag la honom...nu snarkar ha så gott i sin säng =)



Jag ska väl ta tag i att packa till morgondagen..sen får det bli soffan...

Nu vet jag inte om syrran äger en dator men gör hon inte det så får ni stå ut med
korta bild inlägg tills jag kommer hem igen.

Hade gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0