Sveriges national dag!





...är det ju idag =) vilket betyder att vi här hemma är lediga från jobb och dagis. Himla skönt! När vi vaknade i morrse och hade mornat oss en stund så knallade vi upp, borstade tänderna och klädde på oss sedan raka vägen ut! Tog en promenad hem till Oliwers farmor & sambo där vi blev bjudna på en riktig mumsig frukost! Bacon, äggröra, rost mackor & kaffe.



När jag smält den mumsiga frukosten en stund så knallade jag vidare till spåret och Oliwer stannade kvar. Sprang 5 kms rundan. Jätte skönt att starta dagen med en springtur speciellt när solen lyser :) Förr hatade jag att springa, gjorde det mest för att hålla mig i form men nu när jag hållt i gång ett x antal månader så märker man att konditionen är på topp och man flåsar inte som en brunstig flodhäst eller trillar ihop av utmattning när man sprungit klart. För mig har löpningen blivit ett sätt att hämta ny energi på, släppa spänningar, irritation eller nedstämdhet. Träning för både kropp och själ. I morrse när jag sprang var jag på sådär härligt humör, pigg som en lärka, spotify på mobilen och svetten rann...underbar känsla! Ivi Adamou- La La Love spelades om och om igen på mobilen. Jag har en förmåga att spela sönder varje låt som jag tycker om =P När jag kom tillbaka var dom ute i trädgården och lekte och efter jag hävt i mig ett stort glas kallt vatten så satte jag Oliwer i vagnen och vi knallade hemåt. Blev ett stopp på lekparken så han fick gunga lite. När vi kom hem var klockan redan halv tolv dvs lunch dax för Oliwer. För att inte behöva stressa i hop något som ändå skulle ta tid fick det bli en burk gulash soppa till lurre. Men den är rätt god tycker jag, med en klick creme fraiche och mitt hemmagjorda knäckebröd blev det riktigt smaskigt :) Hann damsuga av lite medan soppan stod och puttrade.

När Oliwer var mätt i magen och fått ny blöja så stoppade jag han i säng och nu sover han middag lillgrodan. Jag har passat på att duscha av kroppen efter springturen och även skurat bad karet, moppat golven och hängt ut mattor täcken & filtar på vädring. Fönstrena står på vid gavel och det luktar rent och friskt här nu. Skönt att ha det gjort! När Oliwer vaknat ska vi åka med syrran, Noel & Mats ut till jutaviken där vi ska spendera eftermiddagen hos mamma & pappa. Vankas grillning lite senare och det vill vi för allt i världen inte missa! hoppas bara solen tittar fram för nu vart det lite molningt minsann...

Såg ni föresten sista avsnittet av desperate houswives i går? Vet inte om jag ska kalla det ett bra eller dåligt avsnitt...slutade väl lyckligt på sitt vis men tråkigt att det är slut och att alla flyttade. Läste föresten att Kathryn Joosten (hon som spelade Karen McCluskey) hade gått bort i lungcancer häromdagen...hon "dog" ju i cancer i serien och dog även på samma sätt i verkligheten..usch va hemskt! Hon var ju stört skön som skådespelare tycker ja.



Ne om jag ska ta och slå mig ner i soffan en stund..
läsa senaste skvaller tidningen och ta mig en kopp kaffe.

Hoppas ni får en toppen dag!

All kärlek


Kommentarer
Postat av: Michelle

Gött att du är igång igen! :)

2012-06-06 @ 17:25:00
URL: http://miblo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0