Regnet öser ner...

 
 
Och ska tydligen gör det hela dagen. Det var ju inte så att man direkt jublade av glädje i morrse när man vaknat och tittade ut. Fy sjutton! Blåser, regnar och är kallt och jävligt, och så ska det vara hela dagen!!
 
Efter att jag & Oliwer ätit frulle började redan rastlösheten krypa sig på. Detta skulle ju kunna vara en perfekt dag för film maraton och bara ligga och päsa, mennu har jag en tvååring som behöver aktiveras och som gärna inte sitter inne en hel dag. Även på Oliwer märktes rastlösheten. Ut ut ut ut sa han flera gånger. Försökte förklara att regnet fullkomligt öste ner så ut skulle vi inte gå. Dagis dagis dagis börja han då istället säga =p
 
Gika kom upp och gjorde oss sällskap över en kaffe och jag har även ringt runt lite bla till försäkringskassan. Åh, vad jag hatar att hålla på att ringa och behöva ordna saker. Ska alltid vara sånt krångel och det är tusen saker dom behöver veta, inkomst för dom och dom månaderna, semesterersättning, lån och fan och hans moster. Men det blir nog väl när det är klart allt som ska fixas. Är så jädra mkt man måste ordna, önskar någon gjorde det åt mig men men vuxen är man och det är bara att ta tag it och inte skjuta fram.
 
En sak som iaf är löst nu är att Oliwer ska få ny dagis plats till hösten. En sak att pricka av listan! Känns så himla skönt att det är ordnat. Han ska få börja på Hackan, ett litet dagis som ligger inne på glimmer vägen, typ två minuter i från oss. Det ska snart läggas ner men då flyttas barnen + samma fröknar ner till Österåsen där det kommer va nya ch fräscha lokaler. Även det dagiset ligger nära och är på vägen till jobbet :) Känns toppen!
 
Jahaaaa när väl Gika åkt hem så lagade jag lunch, pasta carbonara. Oliwer har nu somnat och jag ska väl ta och packa i ordning bad väskan för vid två tiden ska vi plocka upp Karolina & Inez och åka till Arena i Skövde och bada:) Skönt att vi kom på något att göra och att dom ville följa med. Hade varit riktigt deprimerande att sitta här inne och uggla hela dagen. Oliwer ääälskar att bada så han kommer bli super glad över att åka dit :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0