Härliga onsdag.

 
Hallojsan i solskenet =))
 
Här har förmiddagen sprungit i väg i rasande fart. Oliwer väckte mig kvart i sex i morrse och då var jag inte pigg kan jag säga..som tur var somnade vi båda om ganska snabbt och vid åtta vaknade vi igen. Käkade lite frulle sen åkte vi bort till Toveks där vi skulle lämna bilen, olje lampan håller på & lyser och har sig trots att det finns olja...så fick lämna in bilen på verkstaden. Utan bil fick vi ta oss en promenad såklart, blev en sväng in på oxen för att handla lite små saker. Man undrar varje månad var pengarna tar vägen, men jag har svaret! Det är allt jädra små handlande. Vi säger att jag går in på oxen för att köpa mjölk...bara mjölk. Så slutar det varje gång med att jag har handlat minst fyra andra saker oxå, kanske till och med glömt mjölken som jag var ute efter! hmm..
 
Efter oxen besöket så blev vi bjudna på kaffe & saft hemma hos Gika. Oliwer gick in i bebis rummet som Gika gjort i ordning och ropade efter bebisen. Försökte förklara att bebisen fortfarande låg i Gikas mage men vet inte riktigt om han förstod. Han drog i stället upp min tröja och peka & sa "bebis mammas mage". Vet inte hur jag ska tolka detta, som att jag har en mage lika tjock som Gika?! Haha. Man undrar hur mkt dom förstår dom små liven.
 
När vi väl kommit hem så plockade jag i ordning nere i hallen och damsög trappan medans Oliwer lekte utanför med sina bandyklubbor. Han hade båda klubborna och en stor fotboll, det roade han sig med hur länge som helst.Så gulligt att se när han leker själv och riktigt glömmer bort mig och är i sin egna lilla värld. Går och pratar för sig själv och donar, mammas gullehjärta! Skulle kunna äta upp han, så gooo han är! <3<3
 
 
Medans han nu vilar så har jag förberett lite till kvällen då jag ska bjuda mamma & pappa på mat. Är lite dålig på att göra det. En annan är hos dom varje vecka och blir ompysslad och får god mat serverad. Så idag ska dom få komma hit efter jobbet och få njuta av min (goda?!) mat. Har rensat jordgubbar och blandat ihop en exotisk mango sås och föreberett en ananas salsa. Vad det blir för mumsigt kan jag berätta ikväll, lägga upp receptet och bilder. Om det blir gott vill säga =P
 
Föresten så hoppas jag inte att ni såg dom två filmerna jag skrivit om på bloggen. Den jag skrev i går att jag skulle se var precis v ä r d e l ö s. Så Frida, bli inte alltför glad över mina filmtips ;) Ne nu tycker jag ni får tipsa mig om något att se. Längesedan jag såg en riktigt bra film, och aldrig är det något på tv!!!
 
Ne nu ska jag ta mig en köpp kaffe, sjätte koppen för idag. Jag lär va pigg hele dan!
 
Tjo
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida axelsson

Vi såg "the blind side" igår, har du inte sett den så tycker jag att du ska göra det! :)

2012-06-27 @ 14:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0