De var mig tusan inte igår...


...jaa det var verkligen längesedan jag bloggade.

Skrev ju i det sista inlägget att jag hade en liten blogg paus,
blev dock en väldigt lång en. Skriv lusten har väl inte funnits
där riktigt. Men nu ska jag ta tag i det igen! Är roligt att skriva
och kunna läsa senare i livet...det blir ju som en dagbok.
Suttit och läst igenom gamla inlägg..känns knepigt att läsa
vissa inlägg för mkt har ju förändrats. Jooo minsann...
Om ni bara visste hur mkt som hänt sen sist jag va aktiv
här på bloggen. Men inget jag tänker ta upp, dom som vet,
vet...och vissa saker lägger man helt enkelt bakom sig och
ser framåt.

Sååå som sagt orkar jag inte dra upp allt som hänt i mitt
liv sen sist. Blir alldeles för mkt att skriva :) Så jag kommer
bara köra på som vanligt. Skriva om hur min dagar är och
vad jag hittar på osv. Försöka lägga upp mkt bilder oså :)
Så förhoppningsvis hittar mina läsare tillbaka!


Idag är det måndag vilket innebär ny arbetsvecka. Helgen har varit
lugn, har inte gjort ett smack faktiskt. Jobbat, sprungit och sen bara
legat i soffan och kikat true blood. Ny serie jag fastnat för! Riktigt bra =)
Så skönt när det inte är något på teve och man kan ladda ner ett avsnitt
och glutta på när man har tråkigt.

I går hann jag med en fika hos Sophia med henne & Johanna.
Alltid lika roligt att träffa dom, Sophia har jag kännt ett bra tag
nu och Johanna och jag kommer varandra närmare för varje
dag som går känns det som. Ni är underbara tjejer <3

Blev bjuden på kanelbullar, kaffe, choklad & melon. Sen babblade
vi i ett som vanligt. Allt mellan himmel och jord, precis som det ska va !



Framåt kvällskvisten så lagade jag två stora formar lasagne,
skönt med storkok så man kan frysa ner och även ha dagen
efter. Hade i zuccini, morötter och lite annat smarrigt. Blev
riktigt gott! Sen bakade jag hemmagjort knäckebröd.
Recept som jag fått av Sophia. Super lätt, nyttigt och gott!

2 dl majsmjöl
1 dl osaltade solrosfrön
1 dl sesamfrön
1/2 dl krossade linfrön
1/2 dl raps olja
2,5 dl kokande vatten.

Blanda i hop fröna med majsmjölet.
Blanda sedan i oljan och sist vattnet.
Blanda i hop till en smet och smeta sedan
ut massan på bakplåts papper på en plåt.



Sen in i ugnen 150 grader i 70 min.


Färdigt =))



Igår kväll va det ju final i big brother som jag följt slaviskt
sen januari. Hanna vann precis som jag hoppades!
När det var slut låg jag och vred och vände mig hur länge
som helst. Jag som alltid varit kvällstrött har helt plötsligt
blivit kvälls pigg. Dock är jag fortfarande morgon pigg och det
är ju skönt! Oliwer väckte mig kvart i åtta i morrse å då var
det bara att kasta sig upp eftersom jag hade bjudit hit Gika på frulle
vid åtta halv nio tiden. Blev en mumsig frukost och en mysig pratstund.
Oliwer pratar han med...herregud..sååå himla roligt, det kommer nya
ord varje dag nu..så när Gika kom i morrse vråla han gika å majo!!
(Mario, hennes hund) Gika är det enda namnet han säger rätt.
Han säger "nina" till Lina och "gicke" till Micke (hans låtsas farfar)
Haha när jag & Lina va å kolla på crousingen så va "jaggar bilar"
det enda han prata om i flera dagar...gullungen!

Nu har han precis somnat och jag ska ta mig en tallrik fil & mussli,
sätta mig i soffan och glo på andra säsongen av true blood :)

Hoppas ni får en mysig kväll och fortsätter att kika in :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0