Då var denna midsommar över.

 
God afton gott folk!
 
Har varit lite dåligt med uppdateringar i helgen. Ska väl ta och sammanfatta vad vi gjort. I torsdags var det ju kanon väder. Såå varmt och härligt ute! Underbart att bara dra på sig ett par shorts och stoppa i fötterna i flip floppen och knalla ut. Slippa tänka på tröja paraply osv... Jag och Oliwer spenderade förmiddagen ute såklart och när han sovit middag tog vi en promenad hem till Karolina & Inez. Blev bjudna på kladdkaka & glass. Satt och pratade, hade trevligt och barnen lekte. Oliwer som absolut inte är blyg längre knallade in i Inez rum och kände sig som hemma. Inez blev lite små blyg och tittade chockat på när Oliwer rotade bland alla hennes grejjer =P Pussar och kramar fick hon också :) Vi har träffats emellanåt sedan barnen var små och det är så roligt att se hur dom utvecklats sedan sist vi sågs. Just att dom leker osv. Första gången vi träffades var dom ju så små att dom bara satt och bliga på varandra =P Efter en trevlig stund hemma hos damerna knallade jag och Oliwer bort till hamnens lekplats där vi var en stund innan vi tog en promenad genom stan och sedan hem. När vi kom hem så var det helt plötsligt kväll. Så skönt med fint väder allt blir så mycket lättare och man behöver inte sitta inne och inte ha något att göra utan man kan vara ute hela dagen och bara strosa runt, äta glass och leka :)
 
I fredags var det ju midsommarafton. Hade väl inga direkta planer, detta året är ju inte som alla andra år. Mina kära vänner parta ju loss såklart men jag spenderade dagen med min älskade son. Vi åkte ut till Juta viken där vi umgicks med mamma, pappa, faster & hennes man. Det blev dans runt midsommar stången, massa fika och framåt kvällen käkade vi sill, potäter, räkor, ost & kex. Och till efterrätt blev det svenska jordgubbar med grädde :) Var en lugn och mysig midsommar. Glömde att ta bilder på dagen :( Blev bara två på Oliwer när han bla käkar jordgubbar. Hel nöjd :)
 
 
 
 
 
Idag så har vädret varit väldigt tråkigt, regnat från och till hela dagen. I morrse när jag vaknat så tog jag en promenad hem till Johanna där det bjöds på mumsig frulle. Mätta i magen tog vi en promenad och hann precis hem innan det började regna.
 
 
Efter Oliwer sovit middag så gick vi ut medans det var uppehåll. Tog en promenad i skogen vilket var ett jädra projekt eftersom Oliwer absolut var tvungen att köra vagnen själv över alla stenar och rötter som var i vägen..
När vi kommit in så lyxade vi till det med jordgubbar & blåbärs glass :)
 
 
 
Nu på eftermiddagen så solade jag, man får ju fasen bo i solariet när solen vägrar visa sig ute. Och när det väl en dag är sol och man vill ha shorts så vill man ju inte ha ben bleka som vita lakan =) Efter att jag fått lite färg på kroppen så sprang jag 5 km i spåret. Hade precis kommit en regnskur så var svalt och skönt att springa. Dock jävligt blött så fick hoppa sick sack mellan vattenpölarna.
 
Efter en uppfriskande springtur blev det en dusch och sedan kvällsmat, grillad kyckling, potatis sallad & sallad. Mums va gott det var. Nu har Oliwer fått gaddarna borstade så nu blir det lite soff mys och sedan läggdags för honom. Lina kommer hit vid nio och då ska jag plocka fram natur godis & tända lite ljus sedan ska vi kika på en svensk film som går på 5:an, äntligen midsommar heter den. Har sett den för längesedan, har för mig den är rätt rolig :)
 
Happ nu öser regnet ner igen för övrigt...jag bara ääääälskar svensk sommar!
 
Hoppas ni haft en bra midsommar och får en mysig kväll i regnet.
 
All kärlek
 
I

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0