Att försöka njuta av stunden.

God afton alla glada =))
Tänkte uppdatera lite om min vistelse här i Göteborg. Kom ju fram som ni vet i går. Syrran mötte mig på stationen och det första vi gjorde var att gå till ett super mysigt fik på en liten bakgård. Åt en smarrig smörgås och en latte till det. Bakom oss så satt det en "kändis". Rebecka från top modell, ni vet den där smala söta unga tjejen. I Marsta är man ju verkligen inte van att se "känt" folk så är lite kul när man är i storstäder och ser tv folk =)
Hela munnen full av macka men bjuder på den.
Efter vi fikat och pratat i kapp allt som hänt sedan vi sist sågs så började vi strosa runt på stan. Hittade en hel del så när klockan började ticka i väg och våra fötter började värka så tog vi bussen hemmåt. Stannade på bolaget där vi köpte oss ett par corona och stannade även på ett sushi ställe så vi fick med oss lite mat hem. När vi väl kommit hem så färgade syrran mitt hår och vi duschade, fixade i ordning oss, käkade sushi och tog en kall corona med lime. Åkte sedan in mot stann igen vid nio tiden. Tog en öl på en uteservering och även en öl på en mysig liten pub. Dock var vi båda lite sega och efter andra ölen så började jag jäspa något enormt..så vi bestämde oss för att åka hem. Va ju syrrans födelsedag i går så var ju roligt att gå ut en liten sväng iaf. Somnade som en stock när vi kommit hem :)
i morrse blev det en skön sovmorgon och efter det en god frukost. Gjorde sedan i ordning oss och åkte till Media Markt där syrran köpte sig en samsung led tv. Den va stor och hade ta mig fan allt...haha. Nöjd vart hon iaf...fick konka med oss jätte tvn på bussen...sen gå med den en liten bit innan vi äntligen va hemma. Släppte av tvn sen drog vi in till stan där hela dagen har bestått av shopping och självklart fika. Sååå himla nöjd med allt jag köpt. Kommer lägga upp bilde här på bloggen när jag kommer hem så ni får se mina fynd.
När klockan närmade sig sex så kurrade magarna ordentligt och fötterna va ömma och svettiga så då gick vi till en grekisk resturang och åt sjukt god mat och drack en kall öl till det. Jag åt kalvfärsbiff fylld med fetaost och soltorkade tomater och till det var det en stor sallad och tzatsiki. Va sååå himla gott!!!
Nöjd tjej :)
<3
Innan vi hoppade på bussen så stannade vi på en godis affär. Och jösses vilken godis affär!! Dom hade ALLT. Och så himla fräscht, prydligt och rent. Var så mkt godis att jag inte visste var jag skulle börja. Bilderna är bara en liten del av det som fanns, godis gris som jag är så var detta redan himmel riket vill jag lova =)
Nu har vi iaf precis kommit hem. Har tvättat av mig sminket och dratt på mig mjukisar. Lisa håller på att packa upp tvn. Tanken är att vi ska se film när vi fått i ordning på den! Jag är iaf inte till någon hjälp. Bruksanvisningar är då verkligen inte min grejj och har noll tålamod när det gäller elektronik. Så tror jag sitter här och surfar och mumsar godis istället ;)
Har det bra här i Göteborg som ni märker, dock saknar jag min lilla älskling något fruktansvärt. Men vet att han och hans pappa säkert har det jätte mysigt och roligt. Och när jag kommer hem så har vi fortfarande semester vilket betyder massor av tid med min son.
Nu har ni fått en liten uppdatering iaf och hoppas allt är toppen i Mariestad :)
all kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0