Vardags lyx...

 
...för mig är att få komma hem till en underbar vän efter 9 timmars jobb och bli bjuden på mat. Tack Lina!
 
Jobbat från åtta till fem idag, så efter att jag plockat upp en svettig Oliwer på dagis så åkte vi raka vägen hem till Lina där det bjöds på pasta & kyckling i en super god sås. Satt ute på deras (snart) färdig byggda altan och njöt i solen. Klart som fan det ska vara fint väder nu när jag börjat jobba. Jag är inte bitter, inte alls.
 
Efter maten blev det kaffe och vatten melon. Oliwer hängde mest vid Linas vinbärbuskar och mosade i sig en himla massa vinbär. Dom har tre stycken jätte stora buskar med både röda, svarta & vita vinbär. Gottigt :)
 
 
Efter en mysig stund hemma hos Lina så åkte jag & Oliwer hem så han fick bada. Han var så svettig och smutsig. Stackarn hade fått gått i sina adidas skor hela dagen pga att en trött och stressad mamma glömde packa med foppa tofflorna i morrse. Så gissa om hans strumpor va blöta av svett...
 
Efter ett svalkande bad, tandborstning & bokläsning ligger han nu i säng.
 
Jag skulle behöva diska, plocka och tvätta men har inte lust för fem öre så det får se ut som ett kaos här. Jag ska lägga mig på soffan istället..TRÖTT.
 
Hoppas ni som varit lediga njutit ordenligt av denna soliga & varma dag :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0