Trött i bollen...

 
Hallojsan!
 
Dagen har sprungit iväg riktigt snabbt. Jobbade från 8-14 sen spenderade jag & Oliwer eftermiddagen ute, var i lekparken, tog en cykel tur och hängde vid vinbärs buskarna vilket Oliwer älskar =) Och om han är snabb på att plocka...jösses, bara mosar i sig!
 
 
Som avslutning på det hela fick det bli kvällsmat på leksbergs grillen, det är ju trotts allt lördag :)
Nu sover lill plutten och jag ska slå mig ner i soffan. Är lite trött i huvudet, somnade sent och gick upp tidigt. Sen går ju Oliwers munn i ett och hans små raseriutbrott kommer med jämna mellan rum. Han kan vara som en tickande bomb, tex om vi leker då kanske han får för sig att jag absolut inte får röra vissa grejjer, man får lixom prova sig fram och försöka, hmm kan jag ta den här? Om man försöker på fel sätt (enligt honom) så spänner han sig och riktigt bröstar upp sig och bara vrålar. Ett annat exempel kan vara när man ska klä på han, byta blöja, borsta tänderna. Ibland går det finnemang men ibland ska han absolut inte göra det man vill han ska göra. Då kan han kasta blöjan, kläderna och bara springa runt och skrika nej eller skratta när jag säger till på skarpen. Han vill göra ALLT själv och gud nåde den som föregår honom i nåt. Han växlar mellan monster (som slår, sparkar och skriker) till att vara världens kramigaste och goaste kille. Det är mycket som händer i en tvåårings huvud och kropp, det märks. Det kommer lugn efter stormen likväl som det kommer nya stormar. Man får njuta av lugnet och försöka ta sig igenom stormarna när dom kommer helt enkelt..

I morgon är det söndag, S K Ö N T. Innebär att vi är lediga:) Tror minsann jag hörde det skulle bli lite sol oxå? Vågar man hoppas? Planerna för i morgon är att åka till Kristinehamn för att hälsa på Elin, ska bli riktigt trevligt. Åker på förmiddagen så vi är framme framåt lunch, för lunch skulle Elin bjuda på :)
 
Hoppas ni haft en bra dag och får en fortsatt bra kväll.
 
Kram
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0