Små lätta moln..

 
Små lätta moln ser jag på din himmel, din himmel som är blå. Här är du nu min sommar med små lätta moln. Min kärlek har du sommar, din himmel så blå.
 
God afton god afton...
 
Då var det kväll igen. Lillkillen somnade för en stund sedan och jag sitter här med två knäckemackor och kikar runt lite på nätet. Dagen började med en mumsig frukost, jag älskar frukost! Tycker om att variera och ha lite "lyx frukost" i bland. I morrse blev jag så jädra sugen på pannkakor så då gjorde jag Amerikanska hallon pannkakor och jädrar vad gott det blev, Oliwer riktigt hoppade i stolen av lycka när jag dukade fram. Tanken var ju egentligen att det skulle vara blåbär i pannkakorna men man tager vad man haver och det vart minsann jätte gott. En stor kaffe på det och sen hade jag en bra start i magen. Efter att vi fixat i ordning oss med dusch, bad och hela köret tog vi cykeln ner till stan. Gick in på leksaksaffären för att köpa present till Noel, Oliwers kusin som fyller år nästa vecka. Är lite bökigt det där med att gå i leksaksaffärer med en tvååring som ska pilla på ALLT. "Nej försiktigt Oliwer, nej inte röra den!, nej tanten i affären kanske blir sur på dig, nu ställer du tillbaka!, nej försiktigt den kan gå sönder!" så lät jag under våran vistelse där inne =P Som tur var hittade jag presenter ganska fort och för att Oliwer inte skulle behöva gå tomhänt ur leksaksaffären så köpte jag såpbubblor till honom vilket han uppskattade till max.
 
Gick en sväng till parken där vi gungade i dom där trägungorna, dom är ju skit roliga! Om ni visste vad Oliwer skrattar när han får gunga i dom. "Meeeeeeeee fat meeeeee fat" vrålar han och skrattar så han kiknar!
 
 
Som avslutning satte vi oss på torget och käkade varsin banan innan Micke kom förbi och tog med sig Oliwer hem och jag gick och jobbade. Dagen har gått sakta i dag, stirrat på klockan flera gånger och väntat på att hon ska slå fem. När jag äntligen slutat så hämtade jag Oliwer och så cyklade vi hem. Vi blev fast vid vinbärsbuskarna en stund innan vi var tvugna att ta tag i något väldigt tråkigt och något jag alltid skjuter fram alldeles för länge. Nämligen att klippa gräset! Kan ju säga som såhär att våran gräsmatta är det fulaste i hela kvarteret. Medans alla andras är topp trimmande nu på sommaren så har vi det längsta gräset i stan. Fattar inte varför jag skjuter fram det för vi har ingen stor gräsmatta så det går jätte fort. Men eftersom man envisas med att vänta så förbannat länge så är det ju jätte jobbigt att klippa. Fick starta om gräsklipparen ett x antal gånger för den orkade lixom inte med det höga gräset =P Oliwer tycker iaf det är kul när jag klipper. Han står en bit bort med händerna bakom ryggen och emellanåt pekar han & säger "mee mamma däää" Så han är min egna lilla gräsklipps kontrollant! ;) Han ser minsann om jag missar något.
 
När vi äntligen var klara så var jag precis genomsvett och höll på att dö av törst. Men då var det dax att ställa sig vid spisen och börja koka ihop kvällsmat. Idag hade det sannerligen suttit fint med hämtmat! 
 
Efter maten så hade klockan sprungit iväg ordentligt så då var det dax att borsta Oliwers tänder och läsa saga innan jag stoppade honom i säng. Blev att vi läste glasstanten som vanligt :)
 
Nu vette sjutton vad jag ska hitta på. Är verkligen inte ett skit på teve och jag är super pigg och rastlös. Helst av allt skulle jag vilja ta en långpromenad, det är ju så härligt väder ute. Men kan ju inte lämna Oliwer här hemma själv såklart=P Eftersom promenad är uteslutet så blev jag istället sugen på ett iskallt glas vitt vin. Men vin har jag inte så den idén sprack lika fort som den ploppade upp. Såååå vad ska jag hitta på! Har inte en endaste idé....vilken tråkig kväll det blev!!
 
Imorgon är det jobb igen, när jag såg hur vädret skulle bli i morgon så kan jag ju säga att jag fick ordentlig jobb ångest. Sol & 26 grader varmt?! Dax för sommaren att komma nu.....Oliwer kommer iaf få en härlig dag, hans faster ringde förut och ville ha med honom till stranden i morgon. Så kl tio kommer dom och plockar upp lill grodan så ska han få spendera dagen med att bada, äta glass & bara götta sig! Vilken lyx, jag vill oxå! Men jag är ledig på torsda så får hoppas vi har lika tur med vädret då.
 
I morgon när jag slutat så blir det raka vägen hem, duscha och fixa i ordning sig. Kl sju har jag, Lina, Sophia & Johanna bokat bord på Mumma. Där ska vi äta & dricka gott hela kvällen lång. Ska bli så himla mysigt! Så fast det känns förjävla tråkigt att missa en heldag på stranden i morgon så kommer jag iaf få en sjuhelsikes trevlig afton med fina tjejer! Föresten fyller en av dom fina tjejerna år idag, nämligen Lina. Stort grattis till dig och hoppas du haft en toppen dag, du är värd det allra bästa och du är en otroligt viktig person i både mitt & Oliwers liv. Så en stor kram till dig på din dag! <3
 
 
Neee om jag ska ta och göra mig en till knäcke macka i brist på annat.
 
Hade gött!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: lina

Kommer bli jättemysigt:) älskar dig vännen<3

2012-07-24 @ 23:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0