Semester över och tillbaka till vardagen.

 
God eftermiddag!
 
Ska väl ta att sammanfatta helgen som varit. I fredags spenderade jag & Gika dagen i Örebro, nämligen på Ikea. Hon skulle köpa lite saker till barnrummet. Blev en hel del :) Jag själv skulle mer än gärna shoppat massor jag oxå men det ville inte min plånbok. Köpte iaf en helkropps spegel som jag faktiskt verkligen behövde då jag bara har en nere i hallen. Så jobbigt varje gång man ska platta håret, behöva gå ner och göra det. Stort problem som ni förstår ;P Blev även lite värmeljus och en förvarings korg till Oliwer. Hade tänkt att passa på att köpa födelsedags present till honom. Ett bord och två små fotöljer till hans rum men dom hade inte fotöljer utan bara tråkiga trä stolar. Får väl att och kika på Jysk eller Mio. Blev såklart lunch på Ikea eftersom Gika var tvungen att äta köttbullar. Jag förstår inte detta tjat om Ikeas köttbullar?! Dom är sååå goda och alla ska äta köttbullar när dom besöker Ikea. Såg ut som vanliga mamma scans tycker jag men. Hade jag fått bestämma hade vi ätit på Max men det fick jag inte för mina gravida vän. Så efter hon tryckt i sig sina 15 köttbullar var vi redo att knalla vidare :)
 
Efter en trevlig dag med Gika så åkte jag & Oliwer sedan till mamma & pappa på kvällen. Pappa fyllde nämligen år i fredags. Av oss barn fick han en eldriven kylväska som han önskat sig, mycket uppskattad :) Det bjöds på sjukt god smörgåstårta till middag, kan vara en av dom godaste smörgåstårtor jag ätit.
 
 
 
Till efterrätt blev det jordgubbar, maränger & glass. Efter en mysig kväll hos mamma & pappa åkte jag & Oliwer hem och la oss båda två i min säng, mysigt att ha lillplutten liggandes hos en! Kollade på csi innan vi somna, så vart en väldigt sen kväll för Oliwer. Han lyckades va vaken ända till elva, trodde därför det skulle bli en skön sovmorgon men det blev det inte utan han vaknade halv åtta. Jag var sjukt trött för jag har sovit så jädra dåligt dom senaste nätterna, kan inte somna och vaknar jätte många gånger under natten. Antar att det är för man har mycket i skallen förtillfället. Efter en seg dag så började jag piggna till framåt eftermiddagen. Gick hem till Anna när hon slutat jobba så fyllde hon på ny färg på mina naglar. Dom har blivit jätte långa och fina nu :) Håller sig starka och har snygg form. Efter hon var klar med naglarna drack vi en corona med lime innan Lina kom och hämtade mig. Åkte hem till henne där vi gjorde i ordning oss för fest, sen kom även Johanna & Marre.
Hade en jätte trevlig kväll men framåt tolv slaget tackade jag för mig, hade inte ätit något sen lunch och jag antar att kroppen sa ifrån. Mer än så behöver jag inte nämna ;)
 
 
 
Gottan var ute på sjön så jag lånade hans sängplats breve Lina. I morrse när vi vaknade så satt vi båda och räkna ner till att pizzerian skulle öppna då vi sedan var först på plats att beställa. Har legat i Linas soffa hela dagen, ätit pizza, druckit mängder med pepsi och kollat på film.
 
Nu är jag iaf hemma och har tagit mig en lång varm dusch och känner mig hyffsat pigg faktiskt. Händer väl inget speciellt resten av dagen. Micke & Oliwer är ute någonstanns men får hoppas dom kommer snart så jag får pussa mitt lilla troll!
 
I morgon börjar jag jobba igen...det var den semestern det. En tidig, regnig och annorlunda semester, som inte bara har varit avkopplande utan stressig med allt som händer runtomkring. Att det har regnat mycket har verkligen varit tråkigt men å andra sidan har det varit skönt att bara vara ledig, ta dagen som den kommer utan tider att passa och att ha hela dagar med min son där vi kan göra vad vi vill.
 
Men men...tillbaka till vardagen med alla dens måsten och tider...
 
Hoppas ni har haft en bra helg!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0