Mysiga dagar.

 
 
God kväll i det helt fantastiska sommar vädret! Det är ju helt underbart ute fast det nu är kväll. Helt ljummet i luften, lovely!
 
Igår när jag slutat jobba så mötte Lina upp mig och så tog vi cykeln hem till mig så jag kunde duscha och göra i ordning mig. Vi tog även en öl på balkongen innan vi cyklade ner mot stan för att möta upp Sophia & Johanna på Mumma.
 
 
Vi hade bokat bord och tur var väl det för fast klockan bara var sju så var det redan mycket folk när vi kom. Beställde en jätte god pesto pasta med soltorkade tomater i och en iskall öl till det, det var verkligen jätte gott!
 
 
Efter god mat i magen så fick jag öppna paket som Sophia & Johanna hade köpt, eftersom Johanna åker till Kroatien på lördag så fick jag presenterna redan igår för att hon ville vara med och se när jag öppnade. Jag fick body butter med jordgubbsdoft, en tjock luvtröja & en annan jätte fin tröja. Oliwer fick en pippi tröja vilket var bra eftersom den jag köpte var för liten. Sen fick han en super snygg turkos bondelid tshirt.
 
 
Vid nio var hela Mumma fullt och vi hade det hur trevligt som helst, drack gott & bara tjötade. Mumma stängde elva vilket var tråkigt för vi hade det så mysigt och hade gärna suttit kvar ett par timmar till. Vi gick då istället till Buffalo och tog en öl där innan vi åkte hem. Tack tjejer för en lyckad kväll!
 
 
 
 
 
I morrse när jag vaknat och såg att solen sken så var det bara att packa badväskan & kylväskan och dra ner till Ekudden för att njuta av en heldag på stranden! Hade det hur härligt som helst och jag njöt till max. Tog årets första (?!) dopp och det var riktigt gött faktiskt! lite kyligt i början men så fort man doppat sig var det hyffsat varmt. Så från halv elva på morgonen till fyra på eftermiddagen spenderade vi med att sola, bada, äta, fika och bara götta oss. Oliwer var såklart helnöjd när han fick bada, men man blir trött av att bada så efter vi ätit lunchen gick han själv fram till vagnen och sa "soova" sen bäddade han ner sig själv och sov i över en timme i skuggan.
 
 
När jag kommit hem och tagit en dusch och fixat i ordning mig så drog jag Micke och Oliwer till Töreboda för att testa det nya hamburgestället Mandy´s. Det var verkligen jätte goda burgare, snacka om att man blev mätt! Inget snålande på potionerna här inte. Oliwer fick en barnmeny, hans hamburgare serverades i en bil. Cabbe cabbe ropade han, så efter han ätit hade han fullt upp att leka med sin cabbe :))
 
 
 
 
Mätta i magen kilade vi in en snabbis på konsum innan vi skulle åka hem. Micke tog en öl till maten så jag sa att jag kunde ju köra. Men när vi kommer till parkeringen så hade dom körkorts kontroll både vid in & utfarten och jag hade glömt körkortet hemma. Toppen! helt omringade och ingen chans att komma ut. Betalar gärna inte närmare tusen kr för att jag varit klantig och glömt körkortet, så vi tog en promenad i stora Töreboda för att vänta på att polisen skulle packa i hop och dra vidare. Efter en halv timme gick vi tillbaka och då åkte dom precis iväg, sicken tur! Så vi lyckades komma hem utan böter.
 
Ne nu är jag så trött att ögonen går i kors så nu blir det att sova.
 
 
Hoppas ni haft en härlig dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0