Insomniac.

 
Ja jösses detta med sömn alltså...dessa nätter som börjar höra till vanligheten. Kan ju för fasen aldrig somna?! Kan ju vara seg och trött på dagen när jag sovit dåligt men varje kväll så piggnar jag ändå till på något konstigt vis. Sen att jag vaknar så många gånger. Ne jag sover verkligen inte djupt och jag sover så oroligt. Även Oliwer verkar kommit in i något sådant. Inte att han somnar sent eller vaknar flera gånger men varje kväll nu i ett par veckor så vaknar han strax efter elva och ropar, han ser ut mot balkongen från sin säng så när jag kommer in sitter han upp och säger "ädd mamma" och pekar mot balkongen?? Försöker förklara att det inte finns något att vara rädd för men det hjälper inte utan han vill sova hos mig. Har absolut inget emot det för det är super mysigt att ha han liggandes hos mig, inte bra att det blir en vana bara. Han måste kunna känna sig trygg i sitt rum och i sin säng utan att mamma är där. Usch en annan blir lite skraj när han säger sådär, typ att han ser något/någon på balkongen?!
 
Trots dålig sömn i natt så pallrade jag mig upp halv åtta. Johanna ville att jag & Oliwer skulle komma på frukost hemma hos henne vid halv nio. Så när oxen öppnade vid åtta stod jag & Oliwer å hängde på dörren. Vi köpte med oss nybakta frallor, philadelphian ost, en jätte god salami från charken, juice, avokado & plommon tomater. Så när vi kom fram till Johanna dukade vi upp en riktig mys frukost och mumsade goda smörgåsar. Även Sophia va där. Alla tre va super trötta. Johanna var ju på festivalen igår och var inte hemma fören två och Sophia hade jobbat natt men ville ändå äta frukost med oss fast hon borde legat i säng för länge sedan =P Vi satt och pratade och Oliwer lekte med alla Johannas tomma snusdosor hon samlat på sig. Himla kul att öppna och stänga :)
 
Timmarna sprang iväg och helt plötsligt var det lunch dax för Oliwer så då åkte vi hem och lämnade honom till Micke så han fick lite mat i magen innan vilan. Johanna hängde med för vi tänkte vi skulle ta en promenad hemifrån mig bort till prebende solariet. Vi fick för oss att lite frisk luft skulle göra oss pigga? Frisk luft kan jag då säga att det inte var. Kvavt och varmt!!! Så det var väl inte världens skönaste promenad...långt var det oxå! Efter en halv timme i solariet så skulle man knalla hela vägen hem oxå. Ännu svettigare än på vägen dit. Ojojoj vad jobbigt och långt det kändes kan jag säga...när jag var borta vid grottan ville jag lägga mig ner och sova. Men då hade jag en bra bit kvar, och hela högelidsbacken. Jaja, brun vart man och lite motion fick man.
 
Nu har Micke tagit med sig Oliwer till Töreboda för att gå på festivalen som är där. Jag själv har ingen som helst lust att gå på festival. Igår var jag lite sugen och avundsjuk på alla som skulle dit men samtidigt är jag inte på humör för att träffa så mycket folk och dricka öl. Dessutom är jag förkyld och känner mig lite halv krasslig.
 
Oliwer ska sedan sova hos sin farmor ikväll eftersom Micke ska va där till sent. Jag jobbar i morgon bitti med så..men det tycker han nog ska bli roligt, han blir så bortskämd där borta så :)
 
Jag har nu städat & slängt in tvätt. Hatar att ha det smutsigt och det har jag låtit det vara dom senaste dagarna. Så var riktigt skönt att få det i ordning här hemma. Nu skriker duschen efter mig och sedan ska jag lägga mig i soffan med en bytta klings lakrits glass och kolla på film! ååh så skönt det ska bli. Försöka sova en sväng med kanske. Ikväll ska jag hem till Knodden, vi ska käka hämtmat, moffa godis & kolla film.
 
Ha en härlig freda!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0