Hova riddarvecka.

 
God afton!
 
Ni får ursäkta mitt dåliga bloggande men det är verkligen upp & ner här hemma just nu med allt. Väldigt mycket i skallen förtillfället. Micke håller på och flyttar ut så det är lite smått kaos här. Har lagt ut radhuset till försäljning idag, hade egentligen tänkt att bo kvar men efter att jag fått tänka så bestämde jag mig för att också flytta. Det blir mycket att betala själv med lån, kallhyra osv. Även om jag skulle haft råd så skulle det inte blivit mycket pengar över och varje extra tusenlapp är himla viktig nu när man kommer bo själv. Har ni någon som är intresserad av ett radhus på bergsgatan här uppe i högelid så säg till. Och kom gärna med förslag på boende till mig, en vän kanske ska flytta och har jag turen kanske jag kan få ta över deras lägenhet. Det skulle göra mig så glad! Men måste hålla ögonen öppna ifall att det inte blir så. Ställen jag vägrar bosätta mig på är: södra vägen, dkv, bråten, madlyckevägen & vasavägen. Lindebäcks vägen känns okej om jag nu inte hittar någon privatägd lägenhet nära stan i ett sånt där tvåvånings hus som jag helst vill ha. Med lite trädgård utanför. Just nu vill jag bara härifrån, jag vill få i ordning och kunna sätta mig ner och andas ut och känna att man kan slappna av lite. Men som mamma säger så går inte allt på ett kick och man får ta en dag i taget även om det just nu är förbannat jobbigt. Skulle vilja spola fram tiden ett par månader:)
 
Annars då...idag har jag varit ledig så när Lina slutade jobbet vid halv tre så åkte jag & Oliwer med henne till Hova för att det var riddarvecka där. Vi käkade hamburgare och moffade kanderade mandlar tills vi mådde illa, strosade runt, lekte med Oliwer vid riddarborgen, åkte karuseller och hade en jätte mysig efter middag! Dock hände det en otäck sak, såg en liten pojke som trillat ner i en damm som kämpade för att komma upp, kutade fram och drog upp han. Och om han var rädd...stackars liten, kan varit max 3 år. Precis genom blöt och var i chock. Strax efter så kom hans mamma som tur va. Det kunde gått illa...usch händer ju så mycket drunknings olyckor med barn. Läste att dom hittat en sjuårig pojke död på en bassängbotten på sommarland idag. Fy va hemskt! Ne, barn och vatten kan bli mycket farligt!
 
Efter ett par timmar på marknaden tog vi en sväng förbi Linas kompis Josse så att Oliwer skulle få klappa hästar. Men det ville han inte, rädd rädd pep han =P Men katterna i stallet blev hans vänner minsann :)
 
Nu ska jag kika lite på tv innan det är dax att sova...imorgon jobbar jag 10-17, sen händer det nog inte så mycket. Blir bara en lugn och mysig helg med Oliwer.
 
Hade fint!
 
Bjuder på några bilder från dagen.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

http://www.blocket.se/skaraborg/2_a_73_kvm_mitt_i_centrum_41327451.htm?ca=13&w=1

En tvåa över stadt, kanske inte nåt du är ute efter men..

Svar: tack för tipset men behöver en trea :)
malpe.blogg.se

2012-07-13 @ 13:24:49
URL: http://emeliefella.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0