Rimmelidimm

 
 
 
 
Har nu skrivit lite rim till några julklappar. Kan ni gissa?
 
Volym och glans som ingen skådat någonstans.
 
Små pytteskålar fyllda med smet,
är väl det mumsigaste du vet ?
När du jobbat o slitit ett helt år,
är denna låda mödans lön du får !
 
 
Bästa klappen för halsen, 
om Du vill dansa Julevalsen, 
med rösten i behåll och Julsånger tralla, 
OCH kunna äta upp Julmat och fralla.
 
 
Oförsiktig och kanske något arrogant
när ska du med dina saker ta det sant
krascha och tappa jag hoppas nu att du med denna ska nappa
för med detta skydd jag nu dig ger
hoppas jag att vissa saker inte sker
 
När du denna julklapp fått,
kommer du att lukta gott,
jag tror du tycker det är toppen,
med ett kit för hela kroppen.
 
Vem du är nu får du gissa
svarar du fel får dina motståndare fnissa
I pannan svaret skrivet står
hoppas du inte ställer frågan som är för svår
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0