Samma sak dag ut och dag in.

 
Dagarna bara rullar iväg och dom ser likadana ut vecka in och vecka ut. Jag & Oliwer vaknar vid halv åtta på morgonen, då är det frukost som gäller sedan göra i ordning oss och dra vidare till dagis och jobb. Sedan slutar jag vid fem, då är det stress bort till dagis och hämta lilleman sedan hem & laga mat, fixa det som behöver fixas, hinna leka och mysa med Oliwer och sedan nattning. Något jag saknar så himla mycket är att kunna träna, ha en hobby. Jag är väldigt aktiv av mig och jag hatar känslan av att känna sig helt förslappad. Vilket jag gör när jag inte får träna, svettas & bli trött!! Jag är ju självklart trött vissa dagar men jag menar den där sköna tröttheten man får när man har tränat. Jag vill komma hem efter ett tränings pass och va genom svett, tomat röd och känna att jag har jobbat kroppen ordentligt. Finns det något härligare än att va riktigt trött efter träning, ta en dusch & sedan äta en god kvällsmat och lägga sig i soffan nöjd och belåten? Man blir helt enkelt lycklig av att träna! Missförstå mig inte, jag värdesätter mina kvällar med Oliwer väldigt högt. Efter att han har varit på dagis en hel dag så vill ha såklart ha sin mammas uppmärksamhet och jag vill ju såklart spendera den lilla tid som finns kvar på kvällen med honom. Men, när han somnat sitter jag sedan här. Rastlös. Att bara lägga sig på soffan varenda kväll är så fruktansvärt tråkigt. Jag kan titta ut genom fönstret och se folk promenera och jag blir på riktigt avundsjuk. Eftersom Micke jobbar ute på veckorna så är det jag som får sköta dagislämning, hämtning och allt det där som ska göras på veckorna. Han vill hitta ett jobb hemma, han vill ju självklart kunna finnas för Oliwer på veckorna han med. Hoppas han hittar något snart så jag kan få komma iväg en timme lite då och då på kvällarna och aktivera mig. Försöker springa i spåret på helgerna när man hinner men då är det så mycket annat som man ska hinna med så ja...Snart är även hösten här och då kommer jag bli ännu mer frustrerad av att inte kunna träna!! Jaja, min tid kommer väl :)
 
Idag när jag slutat jobb så sprang jag fort in på parfym affären för att köpa nytt smink. Både fondation och mascara var slut här hemma så var tvungen att köpa på mig lite nytt. Dyrt blev det, över 600 kr för en fondation, mascara och smink "svampar". Men bra märke är det, så det är värt pengarna.
 
 
Väl hemma så lagade jag köttbullar, kokt potatis & brunsås till middag. Väldigt uppskattat av herren i huset :) Sedan fick han bada, vilket han gjorde tills hela han såg ut som ett russin. Han fick en liten motorbåt att ha i badkaret av mig i födelsedags present, gissa om den var populär! Han bara satt och titta medans den körde runt runt runt i badkaret, och det var inte lättast att få upp han ur vattnet kan jag säga :)
 
Nu sover han, men inte är det tyst och lugnt för både diskmaskinen och tork tumlaren är i gång och väsnas något förbannat!! Ska ta mig en kopp thé och sedan glo på teve. Ska kolla på last chance to live som börjar på 5:an kl nio. Såg det programmet förra veckan, var riktigt bra! Handlar om sjukligt feta människor som ska gå ner i vikt. I förra veckans avsnitt handlade det om en 25 årig tjej som skulle gå ner i vikt. Hon kunde inte ens gå utan åkte en såndär permobil. Helt sjukt hur man kan låta det gå så långt?! Hon gjorde iaf en magsäcks operation och lyckades gå ner typ 90 kilo tror jag det var.
 
Ha en trevlig afton.
 
Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0