Liten blir stor.

 
Gud så mycket söta små barn det är på Oliwers förskola nu. Har ju precis varit inskolning för nya barn så nu är Oliwer bland dom största på avdelningen, massa nya ettåringar :) Känns konstigt att Oliwer var så liten när han började. Dom såg ju så himla små ut, endel hade väl säkert precis lärt sig gå, riktigt stappla fram :)
 
Nu efter jobbet så har vi bakat blåbärs muffins här hemma till morgon dagen. Det är nämligen Oliwers sista dag på termiten/hallonet i morgon. Meningen var att hans sista dag skulle vara på torsdag men då ville hans farmor ha honom hela dagen. Så vart lite stressigt i min planering då jag inte hade räknat med att behöva baka redan ikväll. Fick svänga in på netto och köpa ägg och när vi kom hem och skulle baka märkte jag att bak smöret hade gått ut. Tänkte att jag smälter det och testar, gick ut för tre dagar sedan så tänkte att det kanske inte var så farligt, men fy sjutton vad det luktade när det var färdig smält! usch. Så det fick bli flytande margarin och det funkade lika bra. Sedan hade jag knappt något socker kom jag på, skulle vara två dl i smeten och det var precis på håret att det räckte kan jag säga. Trots motgångar lyckades vi få ordning på smeten och det blev riktigt söta (och goda) små blåbärsmuffins :)
 
 
Hann även in på lilla ting idag där jag fixade i ordning varsitt litet paket till fröknarna på Oliwers avdelning. Sååå på måndag börjar hans inskolning på Hackan. Den förskolan ligger två minuter härifrån så ska bli himla skönt att slippa cykla kors och tvärs över halva stan för att lämna & hämta skrutten. Varje dag blir det sammanlagt 1 mil för mig att cykla, om inte mer. Fyra dagar blir alltså 4 mils cykling i veckan då han alltid går mån-torsd. Jösses va mycket det låter. Nu på sommaren har det ioförsej varit skönt att cykla, och man får ju lite motion :) Upp för mördar backen varje dag, puuh!
 
 
Nu är ju ioförsej planen att vi ska flytta, men han kommer gå på österåsen sedan när det är färdigt så då kommer det oavsett bli närmare då vi inte kommer bosätta oss bortmot lockerud.
 
Nu sover lilleman och jag ska ta och plocka i ordning lite köket, ser ut som ett bombnedslag efter våran bakning =P Sen blir det soffan & teven!
 
Ha en mysig kväll.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: jessica

har ni fått sålt radhuset? vart ska du flytta sen?

2012-09-02 @ 12:37:27
URL: http://annajessicasofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0