Då var det helg igen.

 
Nu har vi varit bortskämda två dagar jag & lilleman. Igår efter jobbet så åkte vi ut till mamma och pappa i Jutaviken, man får ju passa på när det sol! Vi grillade, åt gott, lekte & Oliwer badade. Jag höll mig dock på land, var varmt i vattnet men allt lite kyligt i luften. Oliwer frös nog lite, han riktigt drog in magen när han gick i vattnet och efter en stund så började läpparna darra. Men tror ni han ville gå upp? nejdå, han hade kunnat bada hela kvällen om han fått :) Var en arg liten kille jag tillslut fick dra upp i vattnet då det var dax att åka hemåt.
 
 
  
 
 
Idag när jag slutat jobbet & hämtat Oliwer så åkte vi raka vägen hem till hans farmor och hennes sambo Micke. Dom har varit på semester i tre veckor så vi var dit bjudna på middag & fika för att dom ville fira våra födelsedagar dom missade. Oliwer blev helt överlycklig av att se dom och vrålade hysteriskt "fammo o micke" flera gånger och riktigt hoppade av lycka :) Vi åt god mat & nybakt rabarber paj till efterrätt, såå mumsigt! Jag fick present kort på veromoda & en choklad kaka i present. Oliwer fick lego, en bil bok & en kick board. Kan ni gissa vilken present han gillade mest?? Kick boarden såklart, hela ansiktet sken upp som en sol och han hade fullt upp med att greja och dona för att förstå hur han skulle åka på den. Jätte söt var den, med "cykel korg" och hela köret.
 
 
 
 
Irene hade packat i ihop en jädra massa blåbär, kantareller, jordgubbar, lingon & vinbär till mig :) Gött att ha i frysen, har ju en son som är helt tokig i alla bär som finns så det är bra att ha hemma :)
 
 
Nu har jag försökt natta Oliwer i över en halvtimme men inte sover han. Han ligger och sjunger "ja måå leeva ja måå leva". Tydligen hans nya favorit sång efter allt födelsedags firande. Får hoppas herrn somnar snart, för vi ska upp tidigt i morgon. Jag ska jobba och innan det skjutsa honom till syrran där han ska få vara under dagen. Dom skulle åka och bada om det var fint så han får nog en rolig dag med sin moster & kusin :)
 
Jag ska inte göra så mkt resten av kvällen, sätta mig hos Oliwer så att han somnar någon gång. Sedan måste jag plocka ur diskmaskinen & torktumlaren. Båda är fulla sedan jag startade dom för ett par dagar sedan....suck. Duschen vill nog ha ett besök oxå innan jag kryper ner i sängen.
 
Ha en skön fredags kväll.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0