Att vara din mamma.

 
När du gör dig illa stoppar tiden på ett sätt jag inte visste var möjligt, mitt hjärta bokstavligen stannar, till synes mitt i ett slag och jag andas ut först när jag ser att allt är bra igen. Om du är ledsen vill jag hålla dig i min famn till dina tårar har torkat och regn har blivit till solsken igen. När du skrattar så det kluckar i hela din kropp, ler jag inombords från topp till tå. Din lycka är min lycka. När du lär dig något nytt, jublar jag stort. Ett nytt ord, ett första steg, en upptäckt. Oavsett vilket, vet min stolthet inga gränser. När du ler, så hela ditt ansikte glittrar, ler jag ännu större. Älskade lilleman, fick jag välja skulle du vandra genom livet på den mjukaste och vackraste av sommarängar. Med dig färdas jag över berg och dalar, till månen och tillbaka. Mitt livs största resa är att vara din mamma.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida axelsson

Så fint skrivet Malin

2012-08-03 @ 18:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0