Är hösten redan här?

 
Visst att solen sken i morrse men fy sjutton vad lurad man blev för varmt var det inte. Skulle behövt vantar när jag cyklade till jobbet. Va riktigt kyligt i luften! Jaja man får vara nöjd med att det var sol iaf :) Jag är för övrigt verkligen inte redo för hösten. Jag är inte redo för kylan, jag är inte redo för dom mörka kvällarna, jag är inte redo för höst depp helt enkelt. Många gillar hösten, inte jag! Sommaren har gått alldeles för fort och varit alldeles för regnig. Ne, jag behöver en resa till värmen om jag ska överleva till nästa sommar. Så kommer det tyvärr inte bli så vette sjutton hur jag ska klara mig igenom hösten & vintern utan att deppa i hop totalt. Bläää!
 
Även Oliwer verka ogilla den kyliga luften i morrse, kaaaallt sa han när vi svischa ner för backen och vinden blåste på våra frusna händer =P Jackorna har hängt i garderoben hela sommaren och jag har levt i mina långa shorts på jobbet, men idag blev det jeans och jacka som gällde.
 
 
Efter en dag på jobbet så blev det matlagning så fort vi kommit innanför dörren, lagade korv stroganoff med ris vilket Oliwer mumsade i sig med god aptit. Jag satt bara och petade i maten, ingen matlust alls när halsen svider som den gör. Får ta mig en kopp thé och en smörgås till teven sen i stället. Nu är en styck Oliwer badad och nerbäddad i sängen. Tvättmaskinen går för fullt och diskmaskinen är precis ur plockad. Jösses vad man ska hinna med mycket jämt. Kommer ihåg vad mamma sa när jag bodde hemma, "vänta tills du får egna barn, jobbar & har ett hem som ska skötas och magar som ska mättas". Kommer såväl ihåg vad grinig man blev när hon sa till en att man kunde hjälpa till med att tex plocka ur diskmaskinen eller att hänga upp lite tvätt. Ångrar att man var en sådan bortskämd snorunge som minsann inte ville hjälpa till med något. Men än så länge tycker Oliwer det är kul att hjälpa sin mamma. Han lägger gärna in tvätt eller plockar ut besticken ur diskmaskinen. Sen om han krånglar till det mer än hjälper mig är ju en annan sak. Tanken är god! <3
 
Så fort tvätten är upphängd så ska jag krypa ner i soffan, käckebrödet blev nyligen klart i ugnen så ska göra mig en alldeles nybakt knäcke macka med ost & gurka på :) nam nam. Ensam söker börjar ju kl nio, så det måste jag kika på! Har sett varenda säsong, himla roligt program :) Sen att det är en Mariestadsbo med är ju lite extra kul. Kikar ni på det?
 
Föresten, ett tips till er som behöver en hårfön! Det finns svin billiga på expert. Endast 69 kr! Jag sprang in där idag innan jag hämtade Oliwer på dagis och köpte mig en. Min började nämligen låta och ryka som fan häromdagen, sen sa det pang och den stendog. Så berättade mamma att dom sålde ett visst antal på expert så jag rusade självklart in och tog del av detta billiga erbjudande. Så nu har jag en fungerande hårfön igen! Om den är bra återstår att se, priset gör ju att man tvivlar på kvaliten.
 
 
 
 
Ne, nu tror jag tvätten strax är klar, plikten kallar!
 
Hoppas ni haft en bra måndag och får en mysig kväll.
 
Kramar
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0