Äntligen söndag.

 
Tjolahopptjolahej!
 
Sööndag, härligt med en ledig dag! Jag & Oliwer låg kvar länge i morrse och mornade oss framför teven. Sedan gjorde vi en mumsig frukost, iskall smoothie :) Måste ju använda alla dessa blåbär som tar plats i frysen ;) Efter frukosten tog vi en promenad bort till Irene & Micke där Oliwer fick vara en stund medans jag tog en springtur. När jag kom tillbaka för att hämta Oliwer ville han absolut inte följa med, han skulle stanna i deras trädgård och käka vinbär. Han vann fajten så jag knallade hem själv, tog en dusch & lagade mat. Sedan kom han lagom till att lunchen var färdig :) Nu sover han som en stock, det behövde han verkligen göra för att trots vi var uppe sent i går så vaknade han halv åtta, och det märktes att han inte var utvilad i morrse när vi steg upp.
 
Igår så hade vi en riktig bra dag, efter att jag slutat jobbet kl två gick jag hem till syrran där Oliwer var. Vi drack kaffe och barnen hoppade studsmatta och härjade. Han var helnöjd som hade fått vara hos moster och leka med dom stora barnen :) Efter en mysig fika packade vi in oss i bilen och styrde mot virkesvägen där vi plockade upp 1 styck Lina. Åkte bort till holmen och satte oss och njöt av solen medans Oliwer lekte med alla andra barn som var där. Sedan tog vi en tur till coop för att inhandla kvällens middag innan vi slutligen åkte hem till Lina.
 
Gottan hade ett par kompisar där på en för drink innan dom skulle vidare, Oliwer ville såklart bada med dom och det fick han minsann :)
 
 
 
Medans Oliwer fick hänga med grabbarna så fixade jag & Lina mat, vi grillade lax och till det hade vi färsk
potatis, en god sallad & en kall sås gjord på creme fraiche, majonäs,dill, röd lök & löjrom. MUMS!
 
 
 
Efter god mat i magen blev det sedan soffmys hela kvällen med massa gottit. Riktig myspys kväll :)
 
 
 
Nuuu ska jag ta och plocka i ordning efter lunchen sedan vet jag inte vad dagen har att erbjuda, tänkte baka blåbärs paj eller blåbärs muffins med Oliwer. Få se om jag kan få hit lite fika gäster kanske :)
 
Ha en skön söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0