En helg med god mat & dryck!


Då var ännu en helg slut! Den har varit toppen. I fredas jobbade jag
åtta till fem sen var det bara raka vägen hem och duscha och fixa sig.
Lina kom upp till oss och ställde upp som barnvakt för klockan sju
åkte vi hem till mamma & pappa för att fira min syster som fyllt trettio!
Mina kusiner, faster osv var oxå där. Fick först en jätte god välkomms drink.
Kan jag verkligen rekommendera om ni vill bjuda era gäster på något!

1 1/2 burk kokosmjölk
2 förp. Konc. ananas/apelsinjuice (4 dl)
3 pressade citroner
75 cl sprit eller mer

Blanda allt och frys in. Skeda upp med glasskopa i glas.
Ca 2 kulor. Häll på fruktsoda resten. MUMS!



Sen blev det rökt och ungsstekt lax (färsk hel lax från fisk affären)
Runt laxen var det massa goda grönsaker bla färsk sparris!
Till det blev det färskpotatis med olika såser och två sorters bröd.
Sååååå jädra gott. Sen vart det marängtårta med jordgubbar till efterrätt!

Satt och pratade och drack vin och hade det trevligt. När klockan
närmade sig halv tolv så cyklade jag och Micke hem för jag skulle
jobba dagen efter. Allt hade gått bra med Oliwer han hade somnat
så fort Lina lagt honom :) Skönt!

Igår var det jobb hela dagen och på kvällen köpte vi kebabrulle
och myste framför en film.

Idag så åkte vi till mamma & pappa vid lunch. Åt hemmagjord potatissallad med
rostbiff och fläskfilé! Sen jordgubbar med glass till efterrätt. Göttans!
Mina systrar var kvar så Oliwer hade Noel att leka med. Han knalla runt
för fullt i trädgården. Han går bättre och bättre för varje dag. Stora killen!

Här kommer lite bilder från dagen :)



























Efter att spenderat ett par timmar hemma hos mamma & pappa så
tog vi en sväng förbi Lina & Gottans nya hus där dom var och pysslade.
Ordning på dom :)



Efter att ha tjötat med dom en stund så åkte Micke hem och jag &
Oliwer tog en promenad hem. Gick förbi holmen där det var massa
folk eftersom det är bal idag. Skönt för dom att vädret var så fint!
Dom hade ju en himskans otur i fredags.

Nu har vi tänt grillen och ska grilla lite korv till kvällsmat.
Sen blir det att lägga Oliwer och slänga sig i soffan med
lite godis och sätta på en film =)

Hoppas ni haft en toppen helg!


Kommentarer
Postat av: Karolina

Vad duktig lilla Oliven är=) Och vad himla snabbt det gick!!!

2011-06-13 @ 11:44:58
URL: http://liveturenmammasogon.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja visst gick det snabbt?! sist vi sågs stod han ju inte ens själv eller tog sig upp från rygg till sittandes...allt kom på en gång =)

2011-06-13 @ 20:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0