Lööördag!

Igår kväll var Mickes mamma & sambo här.
Vi åt Mickes favorit rätt, nämligen flygande jakob!
Sen gjorde jag en enkel dessert, hallon med kesella
vanilj & digestiv!





Maten var populär och efter vi ätit oss propp mätta så
plockades det fram godis & så spelade vi spel och tjötade
till klockan va halv tolv. Jätte trevlig kväll. Jag va precis
döö trött, Micke va lite rund om fötterna så jag sa att
åk till Knodden å dom då och festa vidare eftersom jag
ändå ville sova. Så han tog cykeln ner till stan.

Oliwer har vaknat jätte mkt i natt så har sovit piss.
Men nu är jag fit for fight igen! Jag gick ut på en lång
promenad vid halv elva så Micke skulle få sova.
Sen när jag kom hem vid halv tolv så sov Oliwer vidare
nere i vagnen till halv ett. Han har sovit jätte bra dom senaste
dagarna efter vi varit ute och gått. Annars brukar han ju slå
upp sina blå så fort vi kommit innanför dörren.

Nu har vi ätit lunch, Oliwer åt majs&potatis puré och
banan/äpple/jordgubb puré till efterätt, han åt massor!
Såå skönt att han börjar bli intresserad nu och gapar
stort när man ska mata honom. Så nu verkar han mätt och
belåten =) Eftersom han äter purén från fyra månader nu
så tänkte jag köpa annan mat från sex månader med
lite mer smak och bitar. Ska bli spännande att se om
han gillar det oxå! Undra vad man ska köpa för smak?
Skriv gärna vad era barn gillar för burk mat, så jag
kan få lite tips om vad jag ska köpa. Alla gillar
väl olika men kan va kul å se om det är något
dom flesta barn gillar?

 

Nu ska jag inte göra så värst möe, Micke leker med
Oliwer och jag ska lägga mig på soffan och dega med
godiset som är kvar från igår =)

Ikväll ska vi till Töreboda, till Mickes syster Marina.
Hennes son fyller år så det blir middag och grejjer!
Alla dessa kalas :P Han har en stor familj =)

Ha en bra lördag!

Kommentarer
Postat av: Mamma=)

Pasta brukar de flesta barn gilla, som lasagne, pasta o skinksås, spagethi mm.

Passa dig för att få de på kläderna då det e jätte svårt att få bort :/

2011-01-22 @ 13:58:24
Postat av: Marcus

Mitt tips är att skippa burkmaten så långt det är möjligt. Billigare och du kan göra egen barnmat ganska enkelt.

2011-01-23 @ 13:47:26
Postat av: Anonym

köttfärssås och spagetti finns ju från 5-6 månader. bra konsistens i den med, annars kan det ju va lite bitar.

2011-01-23 @ 17:04:30
Postat av: Anonym

markus:absolut tänker ja göra egen burk mat oxå , men kan va bra när man ska iväg osv å ha färdig i burk!

2011-01-24 @ 19:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0