Januari...


...Vilken skit månad egentligen. Grått & trist :(

På ett sätt är det skönt att snön smälter för då kan
man äntligen gå ut & gå i rask takt. I helgen när det
va sådär isigt så trillade jag rätt på räva när jag & Micke
va ute och gick =P Men nu när snön smälter så blir det
sådär fult ute...det ser grått & trist ut! När det är mkt snö
så lyser det lixom upp. Nee nu ska jag inte klaga över
det man kan inte få allt :) Ett steg närmare våren får man
tänka!! ååh, hoppas det går fort.

Sovit jätte gott i natt förutom att jag drömde så jädra konstigt.
Ibland undrar man varför man drömmer vissa saker? Är det
något man går och tänker på omedvetet? Tyckte så himla synd
om Micke i natt. Jag vaknade kl ett för att gå upp & kissa.
Då hade han inte somnat än, och skulle upp en timme senare.
Så han har inte sovit något, åka den långa resan till Norge sen
jobba till 8-9 ikväll. Fy sjutton va segt! Dom har ju åkt på kvällarna
den senaste tiden så dom får sova men nu fanns det inget rum
bokat därför dom åkte i natt.

Jag & Oliwer har legat & myst i sängen och kikat på vakna me the
voice, gick nyligen upp,har druckit en iskall smoothie :) åh vad
jag bara ääälskar min mixer! Bästa redskapet i köket.

Ringde även kommunen i morrse för att jag skulle ändra
en grej på dagis ansökan, ville ha regattan som andra val ist.
Jobbigt att behöva vänta ända till våren/sommaren innan man
får svar. Hon sa det att det kommer bli tufft att få in alla barn,
det är såå många. Så i värsta fall kan det bli så att man inte
får något av sina önskemål utan får ett annat dagis till att börja
med åsen får man fortsätta stå i kö. Lite knepigt att man får
svar så sent egentligen, ja menar ens arbetsplats vill ju veta när
man kommer tillbaka ju...och hur man ska planera sista mammaledig
heten och när Micke ska va hemma osv. Jaja de löser sig!

Nu ska jag klä på snorisen här. Han är förkyld, näsan rinner konstant.
Fy fasen va jobbigt att inte kunna snyta sig eller? Det bara rinner..usch.

Hade gott!




Gud vad jag längtar till sommaren.
Här sitter jag på syrrans balkong i lysekil
och njuter av en iskall öl. underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0