Hemmlagad barn mat!


God morgon på er!

Sitter och dricker mitt morgon kaffe och kikar runt lite
på internet om hemlagad barn mat.

Oliwer har blivit riktigt glad i mat och vräker i sig
en stor burk till lunch plus en halv burk fruktpuré.
Igår fick han även middag och då åt han en stor
burk
igen. Bvc sa att man kan ge gröt på eftermiddagen,
middag kan man börja med senare vid typ åtta månaders
ålder. Men eftersom han inte gillar gröt så får det väl bli
middag två gånger redan nu! Han gapar efter mer när burken
är slut =P

Idag ska jag laga torsk & potatis till lunch och det får Oliwer
oxå fast jag ska göra annan sås till honom.

Nu undrar jag, vad gör ni för hemmlagad mat till era barn?
Har ni något recept ni vill dela med er av? Har kikat på barn
mat burkarna och det står ju exakt vad det är i så det
är ju himskans lätt att göra egen och bara läsa på burken!

Lätt med färdig barnmat och då vet man ju att han får
i sig allt det där han behöver. Men å andra sidan så vill
man ju laga mat oxå! Dels för att hemlagad mat är ju alltid
godast...eller? =) Sen blir det ju mkt mer ekonomiskt
att göra egen.

Får testa lite olika rätter och se vad han gillar så kan
man göra storkok och frysa in sen, praktiskt =)

Skriv gärna tips på god hemmlagad barn mat =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0