Trötters tös....


...Sitter här och är rätt trött faktiskt..Micke är sketa förkyld
så han har snarkat som en vet inte vad...jösses. Vet inte hur
många gånger ja fått knuffa på han :P Oliwer snarkar han med
men inte lika högt...tur är väl det. Han sov till nio så de var skönt
eftersom ja vaknat jätte mkt å lyssnat på Micke...=P

I går eftermiddag så gick jag ju ner till stan för att möta syrran.
Gick först in på lindex ock köpte en luvtröja till Oliven, å tro fan
att det är typ sex personer före mig. Och som vanligt på Lindex
i Mariestad så öppnar dom aldrig en ny kassa även om det är kö.
Har varit flera gånger förut när jag haft bråttom å gett upp och gått ut
och struntat i det jag tänkte köpa. Iaf i går så skulle hon i kassan slå
in paket och greja, hon va ju inte direkt snabb. Dom i kön börja vända
och vrida på sig..kolla runt vart fan dom andra var som jobbade där.
Oliwer vakna eftersom vagnen stod stilla så länge, så jag fick stå där
med grejjer i ena handen, gunga vagnen somtidigt hålla tutten som bara
trilla ut å in ur munnen på honom. Klockan gick å ja kände mig skit stressad
skulle ju köpa present till Mickes mamma innan jag skulle möta syrran på
stationen. Helt otroligt tycker jag...jobbar själv med "kunder" och är det nått
man fått lära sig är det ju att det ska va snabb service. Blir det kö ska man
alltid va flera i kassan...skillnad om dom har jätte mkt att göra, men en gick
och greja vid sminket och en annan vek kläder...seriöst?! neeee man får stå
där och vänta i typ en kvart innan man får hjälp :S nu bor ju jag här i stan
och är på lindex rätt ofta men annars hade jag sagt till..det är fredag eftermidda
folk är stressade, jag står med en bebis som skriker och alla suckar. Men ändå
kommer det ingen och hjälper till..

Jaaaja när jag äntligen kommer ut därifrån så fick jag stressa runt och hitta
en present till svärmor som fyller idag. Paketet blev så jävla stort så fick
inte med mig det..så jag fick lämna det och kunde hämta det idag =P
Sen vidare till stationen, då va Lisas buss försenad så fick vänta i 20 minuter.
En alkis kom fram och tjata å hängde över vagnen å blåste sin alkoholdräkt
på min stackars plutt...han gick tillslut iaf åsen kom äntligen syrran :)
Gick och satte oss på Lundstedts uteservering och drack en latte. Va jätte
skönt att sitta ute, inte kallt alls :) sen när det stängde vid sex så fick jag gå
i racer fart hem, började laga mat, duka osv och vid sju kom Lina & Gottan.
Käkade tacopaj, kollade på idol och se upp för dårarna :) Oliwer somna redan
halv åtta så det var skönt..mkt trevlig och mysig kväll :)

Ska nog sätta på lite mer kaffe här...så jag piggnar till.

Vi hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0