Planering inför dopet...


Jag är ju sen med allt jag gör och ändrar mig tusen
gånger jämt! men nu har vi bestämt oss, eller jag =P
Micke säger ju inte så mkt...va på västgötabagarn och
beställde dop tårtor nu på morgonen, mkt billigare
än brödboden! vi blir ju väldigt många, ca 64 personer,
så har ju velat fram och tillbaka...ska vi ha mat? ska vi
ha tårtor? kakbuffé?
osv osv..men nu blir det bara fika.
Som sagt dop tårtorna är beställda och i morgon ska
jag & Josephine ha bakdag :) känner att det får räcka
med fika..blir så himla mkt att fixa till så många gäster och
dyrt blir det också för den delen...

Prästen var ju här häromdagen också. Är två barn till som
ska döpas samtidigt som Oliwer. Lite tråkigt tycker jag men
när vi bokade dopet så sa hon det att hon kunde inte lova
att vi blev ensamma för det är så himla många barn som döps
nu. Prästen var trevlig iaf, ingen jag träffat förut. Hon hade bara
varit präst ett år i stan. Hon hade glömt psalm texterna så hon
fick sitta å sjunga för oss :P jag höll på att dö..."tänk på nått annat
Malin börja inte skratta nu"
våga inte titta på Micke för då skulle väl
jag brustit ut i ett as garv..

Ni som haft dop har ni haft dekorationer osv? I så fall vad?
Kom gärna med tips och råd...jag känner mig stressad!
Dukar? ljus? vad ska man ha lixom :S och har ni förslag
på några goda kakor jag & Josephine kan baka i morgon
så lämna gärna förslag på det med:)

Nu ska jag passa på att äta lunch, Oliwer sover fortfarande
i vagnen. Är super hungrig efter den långa promenaden!!!




Kommentarer
Postat av: Malin

Dopguiden.se där finss de mycket tips plus massor annat :)

2010-10-15 @ 23:05:15
URL: http://minbebis.com/blogg/mammamalin91

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0