Övning ger färdighet :)


Läste runt lite på internet om barns utveckling.
Sömn rutiner osv..jag har inte direkt lagt Oliwer
vid någon speciell tid..när han var nyfödd så hade
han ju inga rutiner eklart, och sov lite när han själv
kände för det. Nätterna har aldrig varit några problem
och han har aldrig somnat efter tio. Utan somnat runt
åtta, nio ibland strax innan tio om han varit övertrött
och gnällig..Har inte tänkt på att lägga han vid någon
speciell tid...tiden har gått å nu är han tre månader..

Han sover ju i sin egna säng nu, å vaknar för käk runt
fyra, fem tiden. Sen sover han till åtta i snitt. Jag klagar inte :)
Läste att de kan va bra att lägga dom vid samma tid, å låta
dom somna själv i sin egna säng. (oftast vaggar jag honom till
söms eller så äter han å somnar vid bröstet)
så nu dom senaste
kvällarna har vi lagt han i sin säng kl åtta. Sagt god natt, smeker
han på huvudet å stoppar om honom. Han vrider å vänder sig
och bökar en stund...sen går vi ut när han blundar, sen tar det
kanske fem minuter så börjar han skrika, då går vi in igen
gör samma sak, men tar inte upp honom även om han skriker
lite..utan försöker med nappen osv. Sen sover han :)

Jag började vid åtta ikväll igen, fick gå in en gång för han
vakna men nu sover han som en sten. Och lägger man dom
vid samma tid varje kväll så kommer dom automatiskt bli
trötta vid den tiden läste jag. Ni som har barn kanske tycker
det är en självklarthet :P vad vet jag. Tänkte kanske att
han var för liten för att läggas i sängen å somna av sig självt.
Han har varit bortskämd med att bli vaggad å buren :P

Dessutom så har jag ju läst att det är bra att läsa sagor
redan nu för dom. Dom förstår ju inte sagan men tycker
om när man läser, (sen gör man ju olika röst ändringar
när man läser)
om ni fattar vad jag menar =P...jag fick en
bok av Elin i dop present. En sån himla söt bok! hon hade
special beställt den, så den handla om Oliwer en äventyrlig
kille från Mariestad som ska besöka en bondgård.
Läste den för honom innan jag la honom. Och han lyssnade
verkligen. Låg å titta på mig med stora ögon å när jag läst
klart börja han gnälla...då måste han ju tyckt om de? :D

 


Jösses vad snabbt tiden går....



Nu väntar jag på älsklingen som är på hockey. Han började inte
fören nio i morgon, så när han kommer hem ska vi poppa lite popcorn
och sätta på en film :) onsdags mys!

Puss&kram på er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så söt han är tant Elins favorit! <3 Kul att även han verkar tycka om boken ;) hihi.

2010-10-27 @ 21:15:26
URL: http://elinbouveng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0