Råd & tips tack..


Funderar på om lillprinsen börjat få en tand?
Igår när jag hade lagt honom så vaknade han
en timme senare...GALL SKREK. Verkade ha ont
någon stanns å var otröstlig..han somnade efter ett
tag av utmattning..tyckte så synd om honom. Han va
även små kinkig hela kvällen igår. Att han vakna sådär
efter timme jag lagt honom har ALDRIG hänt förut.
Man undrar ju vad som var fel? han har ju varit "vit" hela
tiden i tandköttet...ja ni fattar vad jag menar. Men nu ser
man klart att det är vitare på ett ställe och hårdare.
Känns även när man ammar att de är något där..
Ser ut som en tand är på väg upp. Nu undrar ja, hur lång
tid tar det för den att komma fram? tror ni det är tand på g?
Några bra tips att lindra smärtan för han?
Har köpt alvedon..men något annat? bit leksaker är han
inte direkt intresserad av än. Nu på dagen verkar han inte
ha ont. Får se hur det blir ikväll.

förövrigt så har jag oxå tandvärk!!! ajaj

Kommentarer
Postat av: Karolina

Sådär gjorde Inez imorse också, har misstänkt länge att det är tänder på g för henne. För hon tuggar och kliar sej i tandköttet liksom. Men det har inte brutit fram några gaddar än. Men precis som du beskriver så är det hårdare och vitare på vissa ställen. Så verkar som om det kan ta ett tag för dom små tänderna att tränga fram. Så synd om dom när dom får ont, och man inte kan göra så mycket mer än att försöka trösta så gott det går. Men gav Inez alvedon imorse och då lugnade hon ner sej efter en stund. Kanske hon hade gjort annars också, men jag tror att det funkade iaf=)

2010-11-12 @ 22:51:04
Postat av: Anonym

Lillskrutten då!

2010-11-12 @ 23:01:41
URL: http://elinbouveng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0