Käre barn!!



...Vilket väder! jag började knalla vid elva på förmiddagen.
Tänkte att jag skulle ta en omväg & gå bäckarundan åsen ner
för stockholms backen & vidare till mormor. Hon bor på Lindebäcks vägen.
Ja tjena, tror ni det gick fort eller?! Började fundera på vad jag gett mig in
på men det var bara att traska vidare...ingen idé att vända när jag börjat
gå bäckarundan...å finns ju häller ingen genväg genom skogen direkt.

När jag kom till mormor var jag helt slut & genom blöt..fy fasen vad
Oliwer såg ut att ha de gött i vagnen. Helt mörkt, varmt & mysigt!
Han sten sov hela vägen. Fick mat, ungsgrillad kyckling med massa
kantareller, potatis, brun sås & hemma gjord svart vinbärs gelé!
Åt tills jag storkna. Sen blev det glass & kaffe =)) Kikade i gamla
album, gör jag alltid när jag är hos mormor :P så kul att se gamla
kort på sig själv, semestrar osv.

Kom nyss hem nu. Fick låna en mössa av mormor som tur va.
Såg ut som en michilingubbe med alla kläder!! högelids backen
var inte att leka med kan jag säga...fy sjutton! går ju inte smidigast
att köra vagnen. Men snacka om att man fick frisk luft =) är helt
röd om kinderna. La Oliwer i sin säng för tänkte han skulle sova
en sväng, han vakna direkt när vagnen stanna. Han va skit förbannad
skrek & hade sig..jag var tvungen att springa på toa snabbt så
skynda mig iväg...då tystna han =P och sov när jag tittade till han.
Han verka tycka att jag störde när jag håll på med snuttisen å
sjöng en visa. Haha, han ville va ifred =)

Nu ska jag nog inte göra så mkt, lägga mig i sängen & glo på teve =)

Ikväll kommer Lina & Josephine hit. Mys!

Ha en fortsatt bra dag i ovädret!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0